Gå til innhold

Har disken min takket for seg?


Mixy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom disken ikkje er kryptert kan du sikkert lese filene med knoppix

eller Slax Live: http://slax.linux-live.org/?lang=no

 

Ved hjelp av www.google.com fann eg også denne sida:

http://support.wdc.com/download/index.asp?...pid=999&swid=30

5254238[/snapback]

 

Jeg bar lurer, hvorfor ternger jeg ett program for å lese filene?

 

Og jeg var inne på den andre siden der, men lissom... der er det jo sinnsykt mange DL, jeg gidder ikke prøve meg fram og etter å ha innstalert 20 programmer så finner jeg det... :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at du trenger ett diagnosteringsprogram, er rett og slett fordi disse programmene (fra produsent) kreerer en spesifikk feilkode, retter disken din eller gjør det som måtte være nødvendig innenfor rimelighetens grenser, uten å formatere o.l., slik at du kan bruke disken, eller i det minste lese og hente ut data.

 

Hvis disken fortsatt er innenfor garantitiden, kan du faktisk kreve at de henter ut dine tapte data, uansett om det er viktig eller ikke.

 

Sett at du er en musiker og du har mistet 2års arbeid og dumme deg ikke har tatt backup, kan du fortsatt kreve at produsent dekker kostnadene ved å hente ut disse dataene.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Grunnen til at du trenger ett diagnosteringsprogram, er rett og slett fordi disse programmene (fra produsent) kreerer en spesifikk feilkode, retter disken din eller gjør det som måtte være nødvendig innenfor rimelighetens grenser, uten å formatere o.l., slik at du kan bruke disken, eller i det minste lese og hente ut data.

 

Hvis disken fortsatt er innenfor garantitiden, kan du faktisk kreve at de henter ut dine tapte data, uansett om det er viktig eller ikke.

 

Sett at du er en musiker og du har mistet 2års arbeid og dumme deg ikke har tatt backup, kan du fortsatt kreve at produsent dekker kostnadene ved å hente ut disse dataene.

5254305[/snapback]

 

 

Med mindre denne disken har 5 år garanti, så har den løpt ut, og uansett så har jeg ikke noen kvitteringer eller noe. Men Jeg ternger dette diagnose programmet fra produsenten da... hmmm... hvor finner jeg det da?

 

EDIT: Ups, fant det nå... kjører i dette øyeblikk...

Endret av Mixy89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...