Gå til innhold

ide problemer under xp

bfweme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har

kv8-max3 hoved kort

2 Raptor serial ata disker på via raid kontrolleren

1 200gig og en dvd brenner som master og slave på den vanlige ide kontrolleren.

Har hatt det sånn lenge under windows2000 eneste jeg trenger å gjøre når jeg installerer er å legge inn sata raid driverene via F6 under installasjonen.

for et par uker siden la jeg inn windows xp, jeg oppgraderte.

samme skjedde her, den spurte om s ata radi drivere under installasjonen og fikk det. MEN når jeg var ferdig finnes ikke det som står på den vanlige ide kontrollerem. en stor disk og dvd brenner.

etter masse drivere frem og tilbake finner jeg via "IDE miniport driver"

har vært igjennom alt som finnes på ati sin side og alt som er av via4in1 drivere

når jeg legger inn denne virker det som alt er bra. men dvd brenneren henger seg vær gang jeg skal brenne en dvd. den kan lese skiver osv.... det som henger er brenne programmet...har prøvd flere og alle stopper på samme sted, i det den skal begynne brenningen etter at buffer er fyllt opp. når det er skjedd klarer ikke spilleren lese skiver før jeg starter pc på nytt.

er det noen som vet hva som er galt? kan det være andre ting som spøker enn drivere...

om jeg må bruke miniport driveren under xp, hvorfor står ikke det på at sin hjemme side?

om jeg legger in via4in1 drivere må den tabort miniport driveren først da forsvinner også alt på kontrolleren...

sata raid kontrolleren fungerer utmerket både i 2000 og i xp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...