Gå til innhold

Musikk programmer til pc


peace2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv Cubase SX 2.2 som sequencerprogram. Dette funker perfekt for meg. Bruker også Reason 3 som sampler og noen andre småting.

VST-instrumentene jeg bruker mest er:

 

DFH Superior (trommer)

The Grand (piano)

Spectrasonics Trilogy (bass)

B4 II (Hammond og andre tonehjul-orgel). Foretrekker dog å bruke ekte vare i studio.

Moog Modular V2 (deilige analoglyder)

G Media M-tron (Mellotron). Samme greia med ekte saker i studio.

 

Ellers kommer det meste av lyd fra hardwaresynthene mine, Korg Triton og Alesis Andromeda.

 

Til "hjemmemastring" bruker jeg Izotope Ozone 3 gjennom Sony Sound Forge. Man får ekstremt gode resultater av dette med litt tweaking.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Kan skrive opp "profesjonelle" program for å skrive musikk som jeg kommer på nå.

 

Cubase

Sonar

Samplitude

Acid

Reason

Ableton Live

 

Synther kommer jeg tilbake senere. Men vil du ha flere forslag så anbefaler jeg at du tar en titt innom www.kvraudio.com de skal oversikt over de fleste over de fleste programmer og synth som kan være aktuelle for deg.

Lenke til kommentar

Takk :) ... jeg " har " en del mer musikk programmer som jeg ikke har brukt , sånn som Acid , Kontakt ,og Adobe audition, dem var litt mer avanserte og vaskeligere å finne seg fram i..

 

fikk litt lyst å prøve ut Cubase da ,hørtes litt interesant siden flere brukte den da ..

jeg skal få meg en MIDI tilkobling til keybowarden min snart , da veit jeg at det kommer å fungere bra på Fl-studio da ..

 

Men må ikke glemme å ta med Magix 2004 da. det er et video + musikk program som er veldig enkel. (det er ikke program for å skrive musikk, men sette sammen musikk), Jeg brukte det første gang jeg starta med musikk på pc da;P ,den er tilpasset og anbefalt mer for nybegynnere da :dribble: .

 

laga flere mapper med musikk (nesten bare trance siden det er enkelt å lage med pc ;P ) men har ikke fått lasta opp noe på internett ennå siden ikke det passer for meg , men er like greit å ha det som hobby i steden ! , er det som er moro! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...