Gå til innhold

jeg har eksamen


fafa86

Anbefalte innlegg

Dette står på forbredelse arket mitt.... hva slags spm kan jeg komme til å få.... er det noen som kan hjelpe meg......

 

 

 

Tema: Kvalitetsreformen

 

Høsten 2006 skal det innføres en ny form i norsk skole, kalt kvalitetsreformen. I reformen er det lagt på digital kompetanse, og det planlegges samtidig gradvis og digitalisere eksamen på vgs. For å etterleve de nye kravene om digital kompetanse , samt legge til rette for å bruke ikt i undervisningen, planlegger Byskogen vgs å legge til rette for at alle elver som starter på skolen, skal ha sin egen bærbar pc.

 

Innføringen av den nye reformen og i den sammenheng nye læreplaner, samt tilrettelegging for bruk av bærbare pc er, krever planlegging på flere områder.

 

Eksempelvis har skolen tenkt å definere noen minstekrav til de maskinene elvene skal kjøpe, inngå sentrale innkjøpsavtaler og installere/konfigurere aksesspunkter i bygningene, slik at elvene kan jobbe trådløs overalt. Elevene må også ha tilgang til strøpunkter/lade stasjoner.

 

De bærbare pc ene skal kunne brukes på eksamen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

 

Jeg vil anbefale for eksempel denne pcen: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7995 kr

 

Det du bør passe på når du skal kjøpe bærbare pcer:

* Ikke kjøp integrert grafikk (som bruker av systemminnet). Det fører til at maskinen går tregt. Den største feilen du kan gjøre er å kjøpe pc med integrert grafikk.

* Sjekk batteritiden. Den bør ivertfall ikke være under 2 timer, helst over. Vær oppmerksom på at noen oppgir minimum batteritid, mens andre oppgir maksimum. Derfor kan det får overraskende resultat. Sjekk hos produsenten for nøyaktig informasjon.

 

Still gjerne spørsmål.

Lenke til kommentar

Beklager, glemte å nevne at det er trådløst nettverk på pcen. Jeg tror det er av typen "Wi-Fi 54 Mbps" (etter et raskt søk i google)

 

Bump vil si at du legger til nye innlegg i diskusjonen for at folk skal svare. Gjerne flere innlegg etter hverandre. Det bør du ikke gjøre. Les om det i rettningslinjene. :)

 

Eulogy: Vær litt greie med nye medlemmer! Du var jo ny her en gang du også!

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Sørg for å bruke en pc som har:

 

WLAN

Pentium M

Int. grafikk (bedre batteritid, kan settes til å bruke minimalt av minnet, std. er vel 16mb, og dette merker du knapt... kun ved spilling, og det er ikke maskinene ment for..)

512MB RAM (evt. oppgradere til 1024)

Widescreen

XP pro (domenepålogging)

 

Acer er stødige maskiner...

F. eks: Travelmate 4060 serien, mye bang/buck der..

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Ibook priser med student/ lærer rabatt og moms:

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...ok&mco=36852FDF

 

Sikkert andre priser for en skole, det vil si billigere.

 

Specs for iBook:

 

http://www.apple.com/no/ibook/specs.html

 

Når det gjelder tråløse nettet så er det lurt å velge en standard som "alle" kan bruke, det vil si operativ system uavhengig. >Men når det kommer til Linux så blir det vanskligere.

 

Når det gjelder AP punkt så er vel cisco som har bra produkter, brukes av UiO blant annet uten at jeg vet mer om det.

Lenke til kommentar

Altså. Når du tar den tonen og ikke klarer å vente på svar så er det ikke mange som vil hjelpe, jeg mister hvertfall lysten til å hjelpe andre når noen begynner å rope møkka mennesker fordi man ikke klarer å vente på at andre skal svare. Folk har andre ting å gjøre også, husk på det. Et lite tips til deg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...