Gå til innhold

Oppgradering av pc'en! Vil den virke på CS:Source?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag med en p4 1,6Ghz, 512mb ddr pc2100, 200GB, Ati Radeon 9500 pro 128mb. dette er avkjølt med thermaltake vann kjølling. HL2/CS går for dårlig, gikk når jeg overklokket til 2400mhz, men lånte en rambrikke som kortsluttet hele dritten(kan ikke øke fps på det HK jeg har nå), så lurer på om dette vil virke.(link)

 

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=17901

 

Celeron kan vel klokkes og er vel raskere enn 1,6ghz som jeg har nå

 

vil dette fungere fint sammen, kan man overklokke??

 

Prossesoren er midlertidig til jeg får penger til pentium D 830. skjermkortet er vel greit nok. mine krav er at NFS:most Wanted og CS:Source fungerer bra.

 

Skal sies at jeg er fan av Intel og ATI pga sabilitet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En overklokket Celeron vil ikke yte noe serlig godt. En celeron er en P4 med skadet cache, og siden netbust-arkitekturen er avhengig av mye cache så vil ikke celeron yte godt.

 

Kortsluttet du hele "dritten" så er det nok litt av hvert som må byttes ut.

 

Skal du ha spilleprosessor, så gå for en AMD64/Opteron, for eksempel 3700+. Skjermkortet ditt er svært svakt med tanke på spilling. Om du skal ha mye fps så bør du bytte det ut.

 

Å kjøpe Intel på grunn av stabilitet er ikke noe argument. I dag er prosessorene fra Intel og AMD stabile (med unntak av eventuelle produksjonsfeil), men jeg kan nevne at for øyeblikket bruker prosessorene til AMD (for desktopmarkedet) mindre strøm og utvikler mindre varme. Så sånn sett er AMD mer stabile.

Lenke til kommentar
En overklokket Celeron vil ikke yte noe serlig godt. En celeron er en P4 med skadet cache, og siden netbust-arkitekturen er avhengig av mye cache så vil ikke celeron yte godt.

 

Kortsluttet du hele "dritten" så er det nok litt av hvert som må byttes ut.

 

Skal du ha spilleprosessor, så gå for en AMD64/Opteron, for eksempel 3700+. Skjermkortet ditt er svært svakt med tanke på spilling. Om du skal ha mye fps så bør du bytte det ut.

 

Å kjøpe Intel på grunn av stabilitet er ikke noe argument. I dag er prosessorene fra Intel og AMD stabile (med unntak av eventuelle produksjonsfeil), men jeg kan nevne at for øyeblikket bruker prosessorene til AMD (for desktopmarkedet) mindre strøm og utvikler mindre varme. Så sånn sett er AMD mer stabile.

5226966[/snapback]

 

Skjermkortet jeg har idag er dårlig eller mener du det gamle 9500 pro kortet?

 

Får nok spare litt til så får jeg en Pentium D da, eventuelt de nye som "kommer" i januar.

Lenke til kommentar
En overklokket Celeron vil ikke yte noe serlig godt. En celeron er en P4 med skadet cache, og siden netbust-arkitekturen er avhengig av mye cache så vil ikke celeron yte godt.

 

Kortsluttet du hele "dritten" så er det nok litt av hvert som må byttes ut.

 

Skal du ha spilleprosessor, så gå for en AMD64/Opteron, for eksempel 3700+. Skjermkortet ditt er svært svakt med tanke på spilling. Om du skal ha mye fps så bør du bytte det ut.

 

Å kjøpe Intel på grunn av stabilitet er ikke noe argument. I dag er prosessorene fra Intel og AMD stabile (med unntak av eventuelle produksjonsfeil), men jeg kan nevne at for øyeblikket bruker prosessorene til AMD (for desktopmarkedet) mindre strøm og utvikler mindre varme. Så sånn sett er AMD mer stabile.

5226966[/snapback]

 

agree.. AMD er bedere til spill for tiden.. har vel vert det en god stund nå.

 

Ja jeg skal si at jeg er hardcore AMD fan men jeg vet veldig godt at Intel har noen gode bruksområder akuratt som AMD. selv ville jeg gått for DC 3800+ eller 3700+ begge AMD.

så kjøper du nytt skjermkort og du har en pangpang invincible gamer maskin. ok da.. finnes bedere men det blir en rimelig kraftig maskin av det xD broren min har A64 3200+ og 6800 GT med 128 (asus v-9999) og 1gb PC-3200 ram (som kjører på pc 2700 pga noe volt shit!) han kjører NFS:MW med fult av AA og detaljer osv på 1024x1280 (husker ikke nøyaktig men den standar LCD oppløsninga..) han kan uten problemer kjøre 1600x1200 men da blir det litt lav framerate og man ser tydelig hakking.. men bare litt!! fult spillbart!

Lenke til kommentar
Skjermkortet jeg har idag er dårlig eller mener du det gamle 9500 pro kortet?

 

Får nok spare litt til så får jeg en Pentium D da, eventuelt de nye som "kommer" i januar.

5227025[/snapback]

Jeg ser at du har endret handlevognen. Da jeg såg i den var det Pentium D og et hovedkort.

 

Men angående det som ligger der nå. Det skjermkortet blir prosessoren en veldig trang flaskehals. Jeg forstår ikke hvorfor du absolutt vil kjøpe Intelprosessor, nå som AMD tilbyr mer ytelse for pengene. Fanboys er ikke bra, hverken av den ene eller den andre sorten. Du bør velge det som er best for øyeblikket, ikke det du kjøper av prinsipp. Gjør som SWAT dude... sier, kjøp enAMD64 3700+ eller en AMD64 X2 3800+. Du vil ikke angre! Celeron vil ikke holde til spilling.

Lenke til kommentar

du kan se her at AMD DC gruser Intel DC i spill..

 

http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-6389077-3.html?tag=btn

 

selv Extream Edition (expensive edition) kan ikke hamle opp med småtassen 3800+....

jeg foreslår ett bytte av favoritt produsent dersom du er ute etter en ny gaming CPU..

Det at AMD er ustabile tilfører fortiden som tidligere nevnt.... mange her som kjører skikkelig høye 24/7 OC'er også..

 

EDIT!! jeg ville ikke gått for det grafikkortet hadde jeg vert deg.. du kan legge på en tusenlapp og kjøpe 7800GT eller kjøpe connect 3D X-800GTO og softmodde det til X-800XT.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Det var vel ikke tvang, men noen meget gode råd...

5232798[/snapback]

 

fått hånda på BILLIG AMD 64 3200+ 754 socket med hovedkort.

 

det er kun 2 ddr slotter på det, ellers ser det greit ut. MSI MS-6741 Via greier.

 

Er det noe og satse på ??

 

trenger ram da, 1gb eller 2gb. vil ikke bruke så mye penger, men hvis det viser stor forskjell i CS:Source så må jeg vel. bruker nok det gamle ATI radeon 9500 Pro kortet. burde virke greit, men skulle nok hatt noe bedre. men venter til jeg får pci-E system med og kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe Socket 754 med Pcix16 nå da? Har et Asus Nforce4x4 og det fungerer utmekerket. Som sagt så ville jeg kanskje holdt meg unna MSI kortet, spesielt siden det er VIA brikkesett.

5240477[/snapback]

 

ville du dere styrt unna hvis du fikk hovedkort og prossesor for 500kr??

Lenke til kommentar
Nei, da synes jeg det er et meget godt tilbud  :) Såfremt det ikke er noe som er defekt.

5241296[/snapback]

 

virker som deg går bra, slet med og få igang ati kortet mitt, pc'en ville ikke starte opp. 2 runder på cpu vifta og så dø, men kom etter hvert. prøvde noen ganger. kan jo ha noe med at jeg dro den ut av p4 maskinen og inn i amd maskinen. låner skjermkort og 512mb brikka for og teste ytelsen, hvis det blir greit så kjøper jeg 1gb ram tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...