Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC, chello og bittorrent!


Anbefalte innlegg

Hei igjen...

Jeg lurer på om det er noen med upc her som bruker bittorrent.

Jeg har pløyd igjennom flere torrent klinter nå og det samme skjer hver gang.

Internett blir treger og tregere med en gang jeg åpner torrent klienten og faller helt ut. Etter jeg har restartet maskinen funker internett igjen men så fort jeg åpner torrent klienten skjer det samme igjen. Snakket med UPC kundeservice i går og han sa at portene burde det ikke være noe problem med (han sa at port 6881 bla var åpen.)

 

Noen som har lignende problemer? og hvis det virker hos dere andre med upc, hvilket torrent program bruker dere?

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo starte med å bruke en annen port f.eks 47000 eller høyere, upc har sikkert en form for trafficshaping på 6881 som er standard porten for BT

 

Jeg bruker Utorrent som er veldig enkel og går som ei kule.

 

Du må også huske å cappe uploaden din til f.eks 80k viss du har UPC 8Mbit

 

Viss du bruker en router til upc modemet så må du huske å portforwarde porten du velger å bruke til din pc.

Endret av chrda
Lenke til kommentar
Zevs.

 

OK. Da prøver jeg med bitcomet. Håper du kan fortelle åssen det gikk etter teknikeren var der. Bor du i stavanger området du også? UPC sa de hadde problemer der

5225060[/snapback]

Jepp, da har teknikkeren vært her og det viste seg at alle mine problemer var skapt av min router. Den hadde et extremt tap av linja.

 

Teknikkeren sa at det hadde vært litt problemer og at kanskje hastigheten kom til å stige noe.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ikke et kvekk her.

Har prøvd med port 47000. har prøvd med bitcomet. har slått av alt som heter firewall. har snakket med upc. men det samme skjer hver bidige gang!

 

Har ingen router, bare kabelmodemet Motorola sb5100e

 

Med en gang jeg starter en klient (dc++ også) så raser hele linjen ned på sekunder... Blir gal!

Endret av nazgul81
Lenke til kommentar

ringte nå og han sa jeg skulle bruke porter fra 5500 og oppover (info han egentlig ikke kunne gi meg sa han , hehe) men porblemet vedvarer!! når det kom til oppgradering av firmware så måtte jeg kontakte motorola. Noen som vet om noen sider jeg kan gå inn på for å oppgardere firmware på sb5100e?fant ikke noe tlf nr på motrola.no, bare mailsupport.

Lenke til kommentar

hei

 

Problemet kan være forursaket av en rekke ting, for eks firewall (windows eller eks norton).

 

Jeg hadde lignende problem med azureus, den brukte cpuen 100% og alt annet gikk da veldig tregt. Løsningen ble da å installere nyeste versjon av java (azureus bruker java ) og deretter funker det som bare det.

 

Du kan jo prøve å reinstallere windows på nytt, da det kan fult mulig være virus eller trojaner som blokkerer eller bruker visse porter !!

 

lykke til

 

Mvh Abedin

Lenke til kommentar

Har du trådløst internet?

 

Jeg har samme problemet her. Utstyret mmitt er Linksys WRTG54GS og Linksys WUSB54GS. Jeg har lest at problemet kan være antall connections torrentprogrammet har. Jeg har prøv å endre dette, men det hjelper meg ingenting. Jeg har også oppdatert all form for fimware og drivere uten videre suksess. Det er KUN om jeg laster fort ned dette skjer, og da må jeg dra ut det trådløse nettverkskortet (USB) hvert tiende minutt.

 

Noen andre som har hørt om det?

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
du kan jo starte med å bruke en annen port f.eks 47000 eller høyere, upc har sikkert en form for trafficshaping på 6881 som er standard porten for BT

 

Jeg bruker Utorrent som er veldig enkel og går som ei kule.

 

Du må også huske å cappe uploaden din til f.eks 80k viss du har UPC 8Mbit

 

Viss du bruker en router til upc modemet så må du huske å portforwarde porten du velger å bruke til din pc.

5224554[/snapback]

 

hjalp meg, selv om jeg ikke har hatt problemer med hastighet. men fikk aldri grønne smilies i azureus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...