Gå til innhold

Bygd maskin for kamerat, den starter ikke opp! HJELP!


Anbefalte innlegg

Har bygd ny maskin for en kamerat, uten skjerm, mus og tastatur!

 

Satte sammen alt og skulle starte opp. Det lyste grønt på hovedkortets led (altså: jeg har strøm) minnet var ordentlig pressa nedi og kontaktene fra kabinettet stod 100% sikkert riktig i. Hva skjer? jo maskina er like dau etterpå, som før jeg trykka på knappen... :cry:

 

 

situasjonen er litt spent er desperat etter hjelp!

 

har prøvd med kun 3dkort, ram og prossesor, men dog! ingen nytte

 

hjelp meg noen!

 

Mvh Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingenting med powerknappen å gjøre egentlig. Det bare viser at det er strøm fra psu fra til hk. Jeg hadde sjekket powerknappen du har koblet til hk'et. Prøv å snu den f.eks. Les manualen nøye, studer koblingsbokstavene nok engang, prøv på nytt :smile:

 

Kan også være en fordel å BARE koble til powerknappen. Du trenger ikke mer sånn i "begynnelsen :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-09-01 00:44 ]

Lenke til kommentar

Selv om CPU Kjerna er knust vil vel viftene starte å snurre men pcen vil ikke poste, eller tar jeg heilt feil.

 

Prøv å ta ut hovedkortet, sett d på gulvet og start d uten hder, bare det nødvendige. Prøv å kortslutte de to pinnene der Power knappen skal kobles til. Vis du ikke får d til å funke bare send hovedkortet tilbake evt. test ram og cpu i en annen maskin.

Lenke til kommentar

har nå testa med mitt enermax 350w psu, skjønner ingenting, viftene starter ikke, ikke en lyd, maskina er bare helt dau, men led lampa på hovedkortet lyser så jeg HAR strøm, har prøvd med annen ram, er det noe annet jeg burde endre på??

 

har kjørt med bare 3dkort, ram og cpu/kjøler + bare en plugg som er HK - powerswitch, skjønner ingenting nå.. noe annet jeg skal plukke ut fra min egen maskin og sette inni? den ser forøvrig sånn ut

 

edit: Skriveleif

|

v

 

_________________

Aopen AK77-333 :grin:

AMD Athlon XP 2000+ @ 2100+ :grin:

Asus GeForce 4 4400 :grin:

Seagate Barracuda IV 80gb :grin:

Lian Li pc 82 USB :grin:

Enermax 350w PSU :smile:

Crucial 512 mb DDR ram 266mhz :smile:

11101 i 3DMark 2001 :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Torsteinen på 2002-09-01 01:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...