Gå til innhold

"Kontrastfilter" i slalom-briller


Anbefalte innlegg

I fjor vinter fikk jeg prøve et par solbriller med såkalt "kontrastfilter". Dette ga en åpenbar effekt på hvor godt jeg kunne se kontraster i snøen, noe som ofte er et stort problem ved skikjøring i flatt lys (overskyet vær o.l). Jeg vet at det finnes slalombriller (goggles) med slike filter.

 

Mitt spørsmål er som følger:

Hva er egentlig disse filtrene? Er det rett og slett et polariseringsfilter som ligger innebygd i slalombrillene, eller er det noe annet?

 

Mulig dette ble litt off-topic men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(litt off topic)

 

Ok. "skylder" nermeste Oakley-sjappe 1200 kroner. "Fjering-systemet" til solbrillene mine røyk. Den ene pinnen som går bak øret løsna fra selve infatningen da jeg tok dem på meg. Jeg trodde dette gikk på garanti. Men nei... De var nødt til å sende dem inn. Kunne ikke ta slikt der jeg kjøpte dem. De ringte opp 14 dager etterpå å sa prisen kom på 1200 for ny innfatning. Sprøtt når brillene kosta 1500...

Lenke til kommentar
(litt off topic)

 

Ok. "skylder" nermeste Oakley-sjappe 1200 kroner. "Fjering-systemet" til solbrillene mine røyk. Den ene pinnen som går bak øret løsna fra selve infatningen da jeg tok dem på meg. Jeg trodde dette gikk på garanti. Men nei... De var nødt til å sende dem inn. Kunne ikke ta slikt der jeg kjøpte dem. De ringte opp 14 dager etterpå å sa prisen kom på 1200 for ny innfatning. Sprøtt når brillene kosta 1500...

5240019[/snapback]

 

Da sier du: nei, takk og kjøper deg nye istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...