Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hei blåskjerm problemer


Anbefalte innlegg

Hei noen som har noen aning av hva det kommer av? kommer en blå skjerm med masse tekst i 0.5 sek,

 

Har prøvd formatering med det hjalp ikke stort og blåskjermen kom opp flere ganger under formateringen.

så jeg måtte begynne på nytt hele tiden til slutt klarte jeg å fullføre det, men fortsatt samme problemer:S

 

vær så snill hjelp. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Høyreklikk på "Min Datamaskin" ->Egenskaper->Avansert->Systemgjennomretting.

 

Sørg for at boksen "Automatisk restart ved systemfeil" IKKE er merket.

 

Da vil du kunne se hele den bluescreen of death. Skriv ned STOP koden

om det er en (nesten sikkert at det er en) og søk på google etter denne

koden i lag med "Windows XP".

 

Et av treffene dine da skal være MS sine sider. Der kan du sjekke opp

hva feilen er. Det stemmer ikke alltid 100% med virkeligheten, men kan

gi deg en veldig god indikasjon.

 

Mvh

Beej80

Lenke til kommentar

hei dette fikk jeg fra MS med stop koden: 0x00000050

 

 

This Stop message, also known as Stop 0x50, occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which indicates that invalid system memory has been referenced. This fault can occur due to a variety of error conditions, such as bugs in antivirus software, a corrupted NTFS volume, or faulty hardware (typically related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

 

hva tror dere det er noe galt med?

Lenke til kommentar

Last ned og kjør Memtest86. Det er gratis og vil kjøre minnet ditt hardt og prøve å finne feil.

 

Du bør teste 1 og 1 brikke i SAMME minneslot, dette for å luke ut hovedkortet. Har du 3 slot'er til minne og 2 brikker bør du altså kjøre 6 tester med forskjellige konfigurasjoner, dvs, brikke 1 i slot 1, brikke 2 i slot 1, brikke 1 i slot 2 osv.

 

Desverre er dette bare en indikasjon på feil. Det kan være hovedkortet dersom det feiler over hele linjen, men det er ikke helt sannsynlig.

Da er det mest sannsynlig at det er minnet som er ødelagt, en eller begge brikkene, EVT. at det er CPU som er ødelagt og addresserer minnet feil.

 

Får du INGEN feil under Memtest86, så får vi nesten bare tro på Microsoft og satse

på at det er skjermkortet (Videominnet der).

 

Mvh,

Beej80

Endret av Beej80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...