Gå til innhold

Problem med formatering


Anbefalte innlegg

Skule til og formatere en gammel pc i går men når jeg bootet op i ms-dos klarte ikke dos og identifisere partisjonene mine (c: og d:). Win xp finner dem. Har linux red hat instalert på pcn også med ext3 filsystem. buker grub tror jeg (er ikke sikker på hva den nye boot manageren til red hat heter)

 

Hva kan vere galt? Tenger svar raskt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har antakeligvis formatert de i NTFS format som kun Windows 2000 og senere versjoner av Windows gjenkjenner. Det er dette systemet man skal bruke om man ikke vil bruke diskene under DOS og eldre Windows versjoner. I såfall må diskene formateres som FAT 32. Tror ikke du kan få ordnet dette uten å formatere diskene på nytt i FAT32 format (konvertering fra FAT32 til NTFS går forøvrig bra uten formatering).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-31 21:34, jance skrev:

Hvis FDISK ikke finner partisjonene dine, som du sier er på FAT32, da tror jeg du har slettet partisjonene dine eller at de er NTFS. Prøv Partition Magic og se hva som skjer der...


 

OK jeg er 100% sikker på at de er FAT32 og windows starter framdeles så jeg tror ikke jeg har sletet dem. jeg har gjort dette 1000 ganger før og aldri set noe lignende. Foresten så nekter Partition Magic og starte. Får en feimelding om at PM ikke klarer og identifisere partisjonene mine.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve en lav formatering hvis ingen har noen andre råd.

 

Er det noe som kan anbefale ett anet dos program til partisjonering enn fdisk. Det jeg spør etter her er et MS-DOS program og ikke win32. (er lei av og bli anbefalt alt anet enn jeg spør om.)

 

By the way don't google me.

 

Edit: trykkleif

 

 

[ Denne Melding var redigert av: iron_knuckle på 2002-09-02 00:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...