Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom tar seg opp igjen?


Anbefalte innlegg

Fikk dette til svar fra BC etter at jeg henvendte meg til dem angående de nye prisene og hastighetene...

 

 

Hei .

 

 

Vi har en julekampanje nå hvor prisene gikk ned .

 

Alle som har prisen til en høyere linje vil bli automatisk oppgradert i løpet av de neste månedene .

 

Du vil informeres når linja skal oppgarderes .

 

 

Med vennlig hilsen,

Roger

 

2. linje support

-----------------------------------------------------------------

 

BlueCom AS

 

Maridalsveien 323

 

Postboks 4403 Nydalen

 

N-0403 Oslo, Norway

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk svar på mailen jeg sendte for å få oppgradert hastigheten på linja mi, og fikk dette i svar:

 

Hei!

 

Da har vi lagt inn oppgradering, det vil ta ca 14 dager. Du binder deg også for 12 nye måneder.

 

Med vennlig hilsen

 

BlueCom AS

Leveranseavdelingen

 

Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar?

Lenke til kommentar
Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar?

5232618[/snapback]

 

På Bluecom sin side står det jo det at hastighetsendring ikke vil påvirke bindingstiden din.

 

MEN, det står en NB nederst:

 

NB! Reglene for hastighetsendring gjelder ikke i forbindelse med kampanjer.

 

Du har kanskje meldt deg inn i en kampanjeperiode da.

Lenke til kommentar
På Bluecom sin side står det jo det at hastighetsendring ikke vil påvirke bindingstiden din.

 

MEN, det står en NB nederst:

 

NB! Reglene for hastighetsendring gjelder ikke i forbindelse med kampanjer.

 

Du har kanskje meldt deg inn i en kampanjeperiode da.

5232751[/snapback]

Hmm, ja det er kanskje mulig. Jeg får vel bare ringe og spørre dem om det. Jeg bytter heller til NGT hvis det er noe tull. Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar?

5232618[/snapback]

 

Det høres råttent ut! Har selv bedt Bluecom oppjustere linja til familien min, de får vel samme "problem".

 

Synes også at det er dårlig at man selv må passe på å få oppjustert linja si til ny hastighet når andre leverandører som NGT osv gjør dette automatisk.

Lenke til kommentar

Etter som jeg har skjønt så er dette en julekampanje så det er ikke noen generell økning, derfor får man ikke om man ikke spørr.

 

Men det som er litt rart at jeg fikk nå en bekreftelse på sms om at linja mi er oppgradert til 3000/6409, skulle det ikke ha stått 3200/640?

 

/cyrus

Lenke til kommentar

Sendte mail til bluecom i går kveld og lurte litt på omstendighetene rundt julekampanjen. Fikk til svar at hvis jeg ønsker hastighetsendring til disse hastighetene så måtte jeg binde meg for 1 år, eller betale 50,- ekstra for å slippe. Virker som det bare er en kampanje og ikke en varig hastighetsendring.

Lenke til kommentar

Ringte Bluecom i dag. For å få justert opp hastigheten på linja di (Telenor infrastruktur) må du be om hastighetsoppgradering på vanlig måte. Det blir ikke justert opp automatisk slik som det ble for et par måneder siden. Prisen blir den samme, men du får 12 mnd. ekstra bindingstid. Slik var det hos meg. Får ny hastighet om ca. 2 uker :)

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Beklager, så ikke de postene over her :)

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Utdrag fra vilkår hos Bluecom.........

 

Hastighetsendring

 

Hvor mye koster det?

Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis!

 

Hva med bindingstiden?

Dette vil ikke påvirke din eksisterende bindingstid.

 

Legger merke til at Telemonopolet slår Bluecoms priser på 6Mbit pr dato.

Lokalt så leverer Mimer 24000/1200 for samme pris som Bluecom 10000/1000.

Gjett om jeg skal bytte når bindingstiden løper ut :ohmy:

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Jeg ringte Bluecom i dag og avbrøt oppgraderinga på linja mi, og sa opp abbonementet.

 

Så har jeg ringt Nextgentel og bestilt internett fra dem. Siden jeg har sett at Nextgentel alltid er ca 200-300 kbps raskere enn Bluecom og linjene blir oppgradert automatisk uten tull. Det eneste kjipe er at det er 3 måneders oppsigelsestid hos Bluecom, så jeg får ikke min nye linje før i mars neste år.

Lenke til kommentar

Bindingstiden min går ut nå i Desember og hvis jeg må binde meg ett helt år igjen på grunn av en oppgradering så sier jeg takk og farvel til BC....Kan ikke finne noen steder på BC sine sider om at man må binde seg for ett år hvis man skal bli oppgradert da....er det noen som har link eller utklipp om det så hadde det vært fint om det hadde blitt lagt ut her....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...