Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet-gatway tilkobling på bærbar- Hva?Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Det trådløse tilkoblingen varierer i hastighet varierer veldig mellom 18 og 54 mbs, og holder seg særlig i det nedre sjiktet?

 

Er det noen som har noen forslag til hva årsaken kan være?

 

Jeg har to pcer på nett. Den ene har stort sett 54, mens den andre altså vesenltlig mindre, dette selv om førstnevnte blir skrudd av...

Endret av grukk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg åpner nettverkstilkoblinger får jeg opp flere ulike koblinger. Jeg får de vanlige 3 (lokal, trådløs og 1394), i tillett er det en under "internet gateway" hvor det står internet tilkopling. Denne har ikke vært der før tror jeg, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den kom dit heller. Denne er tilkoblet med en hastighet på ca 2 mbps.

 

Er det noen som vet hva den gjør for noe?

 

Kan det være denne som sinker den vanlige trådløse koblingen som til tider er nede i 1 mbps...

 

Det virker som maskinen svitsjer fram og tilbake mellom disse koblingeng, men de resultater som nevnt...

 

Kan nevne at jeg har en ganske ny bærbar.

Endret av grukk
Lenke til kommentar
Når jeg åpner nettverkstilkoblinger får jeg opp flere ulike koblinger. Jeg får de vanlige 3 (lokal, trådløs og 1394), i tillett er det en under "internet gateway" hvor det står internet tilkopling. Denne har ikke vært der før tror jeg, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den kom dit heller. Denne er tilkoblet med en hastighet på ca 2 mbps.

5210039[/snapback]

 

Internet Gateway er routeren din og har nok ikke noe med ditt problem og gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det som gjør at Internet gateway vises, er at den bærbare har innstalert støtte for uPNP og den funksjonene er aktovert i xDSL routeren din.

Du har vel kanskje Centrino bærbar. Da må du få slått av strømspareegenskapene på trådløskortet dit. Set det til max power og ikke default. Kan være en årsak til variasjonen på trådløshastigheten din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...