Gå til innhold

Far South, v3. innspill/ris og ros


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har lagd et nytt design til bloggen min, og lurer på hva dere syns, evt. Hva som har forbedringspotensiale.

 

Siden er bygd for FF, men ser helt grei ut i IE også. Den største forskjellen er at de runde kantene er bortevekk (bruker moz-border). Det er også noe rart med hovedmenyen i IE. Den forflytter seg til høyre side av skjermen i stedenfor venstre, men det er ikke noe stort problem.

 

Footer er ikke lagd enda, men det kommer. Jeg har også planer om å legge til flere blogg kategorier.

 

 

Tar i mot alt av kommentarer med glede.

 

På forhånd takk takk :)

 

Lenke: Far South v3.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit med egne meninger DevN, men hva med å komme med noe konstruktivt isteden for "oj, det var grusomt"?

 

Ikke akkurat slik kritikk jeg er ute etter, og tviler på at du ville blitt særlig glad hvis du hadde fått en slik kommentar når du er ute etter kritikk som kan hjelpe deg videre.

 

@Janfredrik: Bruker home.no.net. Derfor det er så treigt til tider. Skal snart gå til annskaffelse av noe mer stabilt. :)

Lenke til kommentar
Fikk stilsettet først når jeg trykte på en link.

 

Beklager, men jeg synes headeren og bakgrunnen var grusom.

5208757[/snapback]

Det greit at "du har rett til egne meninger", men grusom var den bare ikke. Grusom er et sterkt ord.

 

Derimot synes jeg at dette var veldig friskt, med lette go avbalanserte farger. Bakgrunnen er jo tøff, det samme blomsterpotta. Du har jo brukt et ganske standard oppsett, som baserer seg på at header er pen. Og det er den. Bra jobba :)

Lenke til kommentar

Headeren er forsåvidt ganske grei, men den tar litt mye plass og oppmerksomhet. Du bruker et mønster som ikke falt i smak hos meg. Ville droppet "weblogg versjon 3.0".

 

Menyen ser bra ut, og passer godt inn :)

 

Google-søket er unødvendig i mine øyne, men det er vel kanskje en smakssak.

 

Ellers er siden grei, minnet ganske mye om et WP-theme, men det er det jo ikke..

Lenke til kommentar

Gikk litt fort for seg i natt, så beklager mangel på konstruktiv kritikk.

 

Likte ikke de runde krusedullene i headeren, og heller ikke rødfargen noe særlig. Hånden var for firkantete. Menyteksten var litt vanskelig å lese pga header-krusedullene. Blomsteren var for så vidt grei, men blomsterpotten passet ikke helt inn med det hele.

 

Bakgrunnen er litt vanskelig å forklare, men ble kjedelig og stygt med masse små roterte firkanter som gjentar seg hele veien.

 

Kort oppsummering: Headeren og bakgrunnen var grusom (beklager om enkelte har fordommer mot ordet, men kommer ikke på noe bedre ord, og det er jo tross alt bare et ord).

 

For å si noe positivt: Den lysegrå kanten på sidene av den hvite bakgrunnen var grei, oppsettet på siden var ganske fint, samt fargevalget og skrifttypen.

 

Negativt igjen: Skriften kunne ha vært et lite hakk større, ser ut som 8 point her. Men på en annen side kan de ødelegge det ellers fine oppsettet på siden. Overskriften på nyhetene ble litt for tett ved linjeskift.

 

Fornøyd? Er til tider vanskelig å forklare en mening, men du har fått en litt mer detaljert kritikk nå.

Lenke til kommentar

Syns siden var stilren og lekker jeg, med et lite unntak: Synes den pikselerte pointeren bryter med det ellers glatte designet. Ville eksperimentert med å fjernet den helt eller evt. puttet inn en mindre, mer avrundet versjon.

 

Er forsåvidt enig i det en annen poster sa om den googlesøkebaren også. Hvilken funksjon har den? Overflødig element spør du meg. Hadde du derimot lagt inn et googlesøk på bloggen din hadde det vært noe helt annet..

Lenke til kommentar

Takk for mye god krititkk! :thumbup:

 

Skal inrømme og ha blitt litt inspirert av wp-themes ja, men i hovedsak var jeg intressert i å lage noe enkelt og stilrent, hvor innhold står mest i fokus. Og slik kom jeg frem til dette designet. :)

 

Googlesøket skal etterhvert bli et side søk, må bare finne på hvorda jeg skal gjøre det.. Noen gode forslag?

 

Lurer også på om noen vet hvilken kodesnutt jeg trenger for å vise hvor mange artikkler det er i de forskjellige kategoriene? Bruker som sagt AJ-fork.

 

target="_blank" utgår, og det er egentlig ikke så viktig for meg at ting åpner seg i nye vinduer.

 

Tenker også Eterhvert å legge inn et script slik at når du trykker på bildene i "foto", åpner de seg i en "popup".

 

Er egentlig ganske fornøyd med headeren, men vurderer om jeg skal fjerne musapekeren.

Vurderer også å legge inn en liten PHP snutt slik at header området forandrer farge (altså lage flere headere, og la den forandres når du trykker på f5/refresh)

 

Ellers takk igjen for god kritikk, tar i mot inspill med glede!

 

og devN, du er tilgitt! :p;)

Lenke til kommentar

Pen side. men det mønsteret du har brukt i headeren ble bare ikke helt bra. prøv noe annet. prøv heller å bruke farger som allerede er brukt i designen, med det mener jeg at du heller kan bruke grønn fargen som du har i blomsten istedet for en lyse blå farge som jeg ikke vet hvor du har fått fra :-)

men alt i alt veldig pen, ryddig og oversiktelig side, og header mønsteret må du bare gjøre noe med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...