Maxila Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 lurer på om det er trygt, og er det noe fare med det da ?
Spragleknas Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 (endret) Det er ikke den beste måten, da den ikke gjør en "fullstendig" BIOS oppdatering (gidder ikke forklare mer). Det beste er å bruke Winflash selv, som ligger i MSI mappa. Mer info her; http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=84...06175#msg606175 Endret 25. november 2005 av Alastor
Maxila Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 ikke gjør en fullstendig bios oppdatering? hva mener du med det?
Syar-2003 Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Hvis du gjør en biosoppdatering som krever at også ny versjon av bootblock skrives vil liveupdate i mange tilfeller gjøre hovedkortet ditt unbootable . Noen av biosene deres tryner helt med en viss gammel bootblock sammen med en ny mainblock bios kode . Grunnet dette gjør jeg alltid en "fullstendig" oppdatering ved skifte av bios og har aldri hatt ett eneste problem . Full oppdatering innebærer bruk av award winflash eller dos flasher med bootblock markert for oppdatering. På MSI forumet er det daglig noen som har dødt kort etter liveupdate oppdatering. Liveupdate3 oppdaterer aldri bootblock selv om den nye biosen har en oppdatert bootblock versjon i forhold til din eksisterende. Værste er at selv om bootblock er intakt virker ikke awards bios recovery i alle tilfeller , svært sjelden at noen har fått det til .
Maxila Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 hvorfor har de det programmet da, det står ingen advarsler heller.
Syar-2003 Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Nei si det du . Men du spurte ikke MSI , men hw forumets lesere , og fikk iallefall min forklaring av hvorfor du bør holde deg langt borte fra liveupdate. De vil kanksje ikke anerkjenne at det er et problem (prestisje) . Fra tryggest til utryggest: 1. awflxxx.exe dos flasher med /wb /cc /cd switch 2.Winflash med alle opsjoner markert . 3.Liveupdate
Maxila Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 da dropper jeg det foreløpig men takker for svar
BlackDeath Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Her var det ny og spennende informasjon. Er dette gjeldende også for andre hk+ Har faktisk aldrig hørt om bootblock og mainblock, gidder noen å komme med noen utfyllende informasjon om dette? Hva er bootblock/mainblock, hvilken funksjon har disse? Takker for svar! Kent
capy Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Jeg har flashet med live update og har ikke hatt problemer med det i det hele tatt. jeg eneste jeg har gjort i forkant av flashing, er å avslutte unødvendige programmer.
BlackDeath Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Jeg har også flashet i windows og aldrig hatt problemer med det! Men er litt usikker på hva bootlock og mainblock er for noe. Kent
Syar-2003 Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Har sett følgende pattern . For K8N Neo (ms-7030) og K8N neo2 (ms-7025) er liveupdate risikabelt "noen" ganger. Ser ut til at grunnen er at for Neo er det gammel bios fra versjon 1.0-1.7 (eks bios generasjon 1) deretter er det en ny bios basert på deres NF4 kort (eks bios generasjon 2) fra 1.8 og videre . For Neo2 er det gammel bios versjon fra 1.0-1.8 og deretter ny basert fom 1.9. Mønsteret på de som har fått problemer ser ut til at det er ved kryssing mellom disse versjonene med liveupdate (som ikke oppdaterer bootblock)man får problemer . Eks. bios generasjon 2 virker ikke med bootblock koden fra generasjon 1. Når programmet liveupdate er såpass uintelligent at det ruinerer biosen din i enkelte tilfeller , er mitt valg å ikke bruke det . -Bruke liveupdate blir som å sitte i baksetet på en bil med bind foran øynene . Man vet ikke hva som skjer og hva føreren holder på med . -Med å benytte award dos flasher eller award winflash er man selv fører og har full kontroll og kan påvirke resultatet.
Maxila Skrevet 26. november 2005 Forfatter Skrevet 26. november 2005 er det kansje noen som kan sette opp en forståelig guide til flashing av bios? en som ikke kan ødelegge hovedkortet.
Spragleknas Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Igjen; http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=84...06175#msg606175 gjort dette med mitt neo2 mange ganger
Scortech Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Har selv gjort det mange ganger med Live Update med mitt Neo2 kort.ingen problemer
Maxila Skrevet 28. november 2005 Forfatter Skrevet 28. november 2005 Igjen;http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=84...06175#msg606175 gjort dette med mitt neo2 mange ganger 5219158[/snapback] er ikke det feil link og den og det er ikke helt lett å forstå denne guiden. og er denne helt sikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå