Gå til innhold

nVidia: Klone modus med ulike oppløsninger?


bebbetufs

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å kjøre forskjellig oppløsning på mitt gForce 6800GT i klone mode.

Jeg trenger 1280x720 til projektoren og 1280x1024 til monitoren.

 

Jeg må kjøre klone mode, siden projektoren står i et annet rom, og jeg kan ikke drive å løpe frem og tilbake hver gang jeg åpner et nytt vindu.

 

Hvordan skal jeg gå frem for å få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du skal kjøre samme bilde på to skjermer er det klone-modus - ikke dual view.

 

Husk at klone modus beyr at skjermbildet blir identisk klonet til en annen skjerm, dermed er det umulig å kjøre ulik oppløsning.

5206981[/snapback]

 

Er jo det vi nettopp har sagt, klone-modus vil ikke fungere siden han skal ha forskjellig oppløsning.

Lenke til kommentar

På ATi kan man faktisk kjøre forskjellige oppløsninger på forskjellige skjermer, så fullt mulig det går på nVidia også. F.eks. kjørte jeg en gang venstre skjerm på 640x480, og hovedskjerm på 1280x960. Venstre skjerm ble derfor et "forstørrelsesglass", med full hardware zoom og panorering. Artige greier :) Innholdet er det samme på begge skjermer, men det fordeles forskjellig.

Lenke til kommentar
På ATi kan man faktisk kjøre forskjellige oppløsninger på forskjellige skjermer, så fullt mulig det går på nVidia også. F.eks. kjørte jeg en gang venstre skjerm på 640x480, og hovedskjerm på 1280x960. Venstre skjerm ble derfor et "forstørrelsesglass", med full hardware zoom og panorering. Artige greier :) Innholdet er det samme på begge skjermer, men det fordeles forskjellig.

5207718[/snapback]

 

Greit nok det men kjørte du i clone-mode, dualview eller horisontal span?

Lenke til kommentar

Må inrømme at da jeg så freidig sa at jeg hadde fått dette til å funke så hadde jeg ikke faktisk sett på på PJ om den hadde rett oppløsning. Det så bare ut til å være rett etter instillingene i driveren.

 

Etter dette klikket maskinen, og jeg har ikke hatt tid til å se på det siden.

 

Vil jeg få to startmenyer med dual view?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...