Gå til innhold

Trenger kritikk: Stille høstmorgen med tåke


lo0ser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er motivet med dette bildet da? bare for å tabildet eller? siden du klippte litt vekk av øyen p åhøgre side, blir eg veldig nysjerrig til hva som er der, pga hvordna du klipte, og det er svært forstyrrende.

5202843[/snapback]

 

Hei Vegis

 

Takk for mange gode kommentarer og tips :)

 

Her er motive på en måte det rolig og avbalanserte landskapet.

Samt "fog'n" som gjør ting litt rolig og behaelig - værtfall i mine øyne.

Liker selv måten trærene gjennspeiler seg i det rolige vannet :)

 

Grunnen til beskjæringen på denne måten er pga mer trær til høyre som jeg da syntes blir for mye trær - pluss at det ligger et industribygg til høyre som GARANTERT hadde ødelagt hele bildet :)

 

.rolf.

Lenke til kommentar

Aller først; det er brukt for stor blenderåpning på dette bildet. F/2,8 er ikke optimalt for ett slikt bilde, det blir for lite DOF. Nå ser jeg også at bildet er tatt med ett Canon A85, så du har vel ikke noen manuell innstillingsmulighet på blenderåpning? Kjenner ikke kameraet, men kanskje det er noen motivprogrammer som kunne gitt deg mindre blender?

 

Bildet hadde også vært tjent med en beskjæring rett over tretoppene, siden det er speilingen i vannet som utgjør mye av motivet, og himmelen inneholder ikke noe spennende uansett. Ville også ha tatt med den bjørka til høyre som vi nå bare ser litt kvister oppover på siden (eller evt. prøvd å klone vekk kvistene, de er litt forstyrrende som de er nå).

Det jeg synes forstyrrer mest, er faktisk den veien/brua i bakgrunnen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...