firepack3 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg trenger et verktøy (gratis) som kan sjekke disken min. Hadde en ganske spesiell reinstallasjon av windows og da gikk mye data tapt (filene ble korrupte og uleslige). Disse filene lå på en større partisjon på gjeldene disk. Altså ikke den partisjonen jeg installerte til. Disken lager også noen ganger en klikke lyd, og jeg vet at folk sier at dette er vanlig. Men jeg har erfart det motsatte opptil flere ganger, hvor disken tar kvelden etter en stund...
Hårek Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Du finner fabrikantens diagnoseverktøy på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/
firepack3 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Jeg dro ned Drive Fitness Test (v4.05) og bootet opp. Men når programmet har startet, står den kun å henger på blått dos vindu med "Searching devices" Har Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ.. Noen andre ideer? Når jeg bootet, kom jeg nesten ikke inn i windows igjen. PS! Ja, jeg har tatt backup
Hårek Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Kanskje du har en SATA kontroller som DFT programmet ikke støtter. Serial ATA Attached Drives♦ This release of DFT supports testing drives attached to motherboards and Plug-in PCI Serial-ATA controllers, which uses the Highpoint HPT374 and 372A ( with Marvel Bridge chip ) chipsets, Silicon Image SIL3112A and 0680 chipset and Intel ICH5 chipset and Promise SATA chipset implementations. ♦ Whilst every effort is made to keep these up to date you may find that you have a chipset that we’ve not included yet. In this event, please contact the Support Centre giving details of your controller and chipset and we will endeavour to support it.
firepack3 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 (endret) Dro ned full UBCD'n og da funket programmet gitt. Den fant ingen feil. Merklige greier. Men er det ikke rart disken lager disse klikke lydene (kommer med jevne mellom rom)? Og at den forrige reinstallasjonen av windows ødela så mye data for meg? PS! Du har et greit antall med innlegg ser jeg, hårek! Hehehe Bra det finnes aktive folk. Endret 24. november 2005 av firepack3
Hårek Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Du har kanskje brukt en førsteutgave av XP til å reinstallere på en disk større enn 120 GB? Det er en velkjent metode for å miste data. Du må ha en CD med SP1 eller nyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå