eUnaas Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg har nå fått min eksterne WD harddisk. Det første som slår meg er hvor mye den bråker. Eller, hvor mye støy det kommer fra selve harddisken når den er igang. Vet at harddisker gir fra seg lyd. Men siden jeg har en pc helt uten noen vifter og som ikke lager en eneste lyd merkes det godt. Det finnes ikke andre merker som bråker mindre? Seagate er vel kjent for "stille" harddsiker?
CowsSayMooo Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Samsung Spinpoint er kjent for å være veldig lite støyende. Hører knapt min Seagate Barracuda, men siden den er opphengt i gummi hjelper det endel også
eUnaas Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Men mange mener også at WD sin disk er stille. Er det noen steder jeg kan sammenligne dem? noen tester mot hverandre?
nilsjohanole Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Er du sikker på at det er disken som bråker? I eksterne er det gjerne en vifte, billigste sort. De har en tendens til å støye.
eUnaas Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Nei, altså det er ingen vifter i den. Hører godt at det er harddsiken-som-spinner-lyd. Ingen vifte lyd.
YokiShoki Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 (endret) Jeg har 3 disker, en IDE 200GB WD, en SATA 250GB Seagate og en SATA 250GB Samsung SP. Alle henger i hjemmelaget strikkoppheng, noe som demper støyen noe helt enormt. WD disken min bråker desidert mest og selv om den henger i strikk så høres en metalisk vibrasjonslyd av den. Seagate disken har jeg vært svært fornøyd med, bråker vesentlig mindre enn WD disken, men når jeg nå fikk min Samsung SP disk så slår den de andre to med god margin. Samsung disken oppleves også som raskere enn mine to gamle disker, Seagaten er den treigeste av dem. Samsungen er også kaldest, selv om den er OS disk, de får alle like bra kjøling, ihvertfall ikke store forskjellen. WD disken er varmest med 39 grader, Seagaten ligger på 34 grader, mens Samsungen ligger på 30 grader selv om den brukes mest i og med at den har Windows installert. Erfaringen er at Samsung er kaldest, veldig rask, gir minst lyd i fra seg, og vibrerer minst, til å anbefale. Er kanskje også sikkrest siden den innholder færre plater enn de fleste andre merker ved samme størrelse, eller større. Dette grunnet mindre som kan gå galt. Anbefaler å kjøpe en Samsung disk og hvis du virkelig trenger en ekstern disk så finner du et kabinett som er bra. Helst uten vifte og med gummiføtter, gjerne gummiføtter internt også til hardisken. Endret 25. november 2005 av JoergenJonassen
ducmaster Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Men mange mener også at WD sin disk er stille. Er det noen steder jeg kan sammenligne dem? noen tester mot hverandre? 5199852[/snapback] http://www.storagereview.com/articles/200511/SP2504C_6.html her testes en del disker oppimot hverandre, både når det gjelder ytelse og støy, wd disker støyer endel mer enn samsung diskene. søk litt inne på storagereview, dem har masse fine tester av alle mulige hdder
eUnaas Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Hmm ja, kanskje jeg skal returenere WD harddisken og gå for et kabinett og en Samsung. Finnes ikke SP i mer enn 250gb? Noen kabinetter å anbefalle?
eUnaas Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Dette er vel da en god kombinasjon for en stille ekstern harddisk?: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147&s=sc http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307910&cks=PLC
YokiShoki Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Finnes deverre bare i maks 250GB, var litt dumt syntes jeg og, hadde mest lyst på en 320GB, men etter så mange anbefalinger så valgte jeg en Samsung. Hvilket kabinett du skal velge vet jeg ikke, mange som har Icy Box, hørt mye bra og dårlig om den, ellers vet jeg ikke, sjekk utvalget i nettbutikkene og finner du noen som virker greie så søker du etter dem på nett så finner du nok utav litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå