Gå til innhold

PC'en har blitt VELDIG mye treigere!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det her er voldsomt frustrerende. Køpte en ny dell pc for ca. 2 måneder siden med disse spesifikasjonene:

 

CPU: Intel Pentium 3 ghz

GPU: nVidia GeForce 6800 , 256 mb

RAM: 1024 mb DDR

Harddisk: 160 mb (Har igjen ca. 35 mb)

 

Pc'n har altså blitt mye treigere den siste tiden. Kjøpte Battlefield 2 sammen med pc'n og dette dro den lett på high med full grafikk osv. Merket etterhvert at oppstarten begynte å bli treig, nå kan jeg heller ikke kjøre BF 2 på mer enn medium/low settings (grafikk). Av og til krasjer den under loading av store brett, noe den slett ikke gjorde før!

Oppstarten av maskinen er også hvertfall 1 - 2 min tregere enn da jeg kjøpte maskinen. :cry:

 

Har Norton Internet Security.

 

Så, noen som vet hva som skal til for å få den (litt) kjappere? Tips ?

 

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned og kjør ccleaner. Om du ikke har gjort det ennå kan du nok regne med å få fjernet veldig mye skrot, temp-filer og sånt som ligger.

 

Gå igjennom prosessene som kjører og se om du finner noe du kan fjerne, bruk Processlibrary hvis du trenger hjelp.

 

For sikkerhets skyld, kjør Ad-Aware, Spybot, Microsoft Antispyware, eller alle sammen for å sjekke etter spyware.

 

Du har ingen dårlig maskin, så om det skulle gå treigt vil jeg tippe at det er operativsystemet som trenger vedlikehold.

 

Edit: Vil anbefale å bruke noe annet enn Norton da denne er kjent for å bruke veldig mye systemressurser.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...