Gå til innhold

Kristi Bruds intime forhold til Jesus - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Trykket meg inn på VG og.. ble litt paff når jeg leste dette:

Hadde «intimt forhold» med Jesus.

 

Har lest igjennom hele artikkelen. Trodde dette var et godt emne å ta opp i akkurat dette forumet.

 

Og, til de late, som ikke gidder (no offence) å lese artikkelen (som blir linket nederst). Kan jeg nevne at noe av det som sto i artikkelen var f.eks:

"Jeg vil kjærtegne deg ømt innenfra og ut som bare jeg kan, skal Jesus ha sagt til Åsa Waldau."

og

"Jeg lengter etter å få ta på deg, og tilfredsstille din lyst, det er min tilfredsstillelse å se deg nyte. Jeg vil elske med deg og gi deg all kjærlighet du er verdt."

 

Det jeg da vil diskutere er, hva får egentlig folk til å tenke slik? Hvorfor skal det gå så langt? Gjerne egne meninger på akkurat dette. Har noen av dere opplevd noe lignende?

 

 

Litt Off-Topic:

Fant en litt artig settning når vi er inne på dette med seksuelle forhold:

Nest etter Åsa Waldau i Knutbymenigheten stod pastor Helge Fossmo som var Åsas høyre hånd og hadde stor innflytelse på forsamlingen.
:p

 

 

: The VG artikkel :

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan jo ta utgangspunkt i det som står i artikellen:

Rigmor Robèrt sier det ikke er uvanlig å ha slike fantasier.

 

- Når dette ble skrevet følte Åsa seg forlatt. Det er ikke uvanlig med drømmer av dette slaget. At det er Jesus som blir hennes elsker er den ultimate revansjen på de jordiske mennene, samtidig som hun har en ren idol-dyrkelse av Jesus, sier Robèrt.

Lenke til kommentar
Det jeg da vil diskutere er, hva får egentlig folk til å tenke slik? Hvorfor må det gå så langt? Gjerne egne meninger på akkurat dette. Har noen av dere opplevd noe lignende?

5194622[/snapback]

 

 

Kanskje fordi en avhengighet som er såå sterk, kan gjøre slik ?

Jeg synes det er rart at de tilber en såkalt gud, så det at dette kommer frem, synes jeg ikke er så rart igrunn :shrug:

Lenke til kommentar
En kan jo ta utgangspunkt i det som står i artikellen:
Rigmor Robèrt sier det ikke er uvanlig å ha slike fantasier.

 

- Når dette ble skrevet følte Åsa seg forlatt. Det er ikke uvanlig med drømmer av dette slaget. At det er Jesus som blir hennes elsker er den ultimate revansjen på de jordiske mennene, samtidig som hun har en ren idol-dyrkelse av Jesus, sier Robèrt.

5194710[/snapback]

 

Jaja, den der er grei. Men hvorfor er han hennes idol? Hvorfor følte hun seg forlatt?

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Trykket meg inn på VG og.. ble litt paff når jeg leste dette:
Hadde «intimt forhold» med Jesus.

 

Har lest igjennom hele artikkelen. Trodde dette var et godt emne å ta opp i akkurat dette forumet.

 

Og, til de late, som ikke gidder (no offence) å lese artikkelen (som blir linket nederst). Kan jeg nevne at noe av det som sto i artikkelen var f.eks:

"Jeg vil kjærtegne deg ømt innenfra og ut som bare jeg kan, skal Jesus ha sagt til Åsa Waldau."

og

"Jeg lengter etter å få ta på deg, og tilfredsstille din lyst, det er min tilfredsstillelse å se deg nyte. Jeg vil elske med deg og gi deg all kjærlighet du er verdt."

 

Det jeg da vil diskutere er, hva får egentlig folk til å tenke slik? Hvorfor må det gå så langt? Gjerne egne meninger på akkurat dette. Har noen av dere opplevd noe lignende?

5194622[/snapback]

Dette er jo den ultimate husmor fantasien. Tenk på alle historiene fra f.eks. gammel norrøn og gresk religion, der for jo gudene ned til jorden både titt og ofte og pulte på seg unger (i de greskes tilfeller også på dyr :omg: ).

Jeg er ikke overrasket, tross alt dama som ble fremmet som kristi brud. Hva gjør ektepar på soverommet om natten? Spiller monopol?

 

Hvorfor må det gå så langt? syns jeg var litt merkelig formulert, fantasier *må* jo ingenting. Sikker på at du ikke mener Hvorfor gikk det så langt? Nok om det. Jeg ser ikke "problemet", hun var kristi brud. Det er jo ikke akkurat som om hun kunne være utro for å få tilfredsstilt sine seksuelle behov (JA, kvinner har det og), kællen var jo Jesus. Gud. Type ser alt, vet alt. Klart hun starta å fantasere seksuellt om Jesus.

 

Mulig jeg er ille banal her nå, men jeg klarer bare ikke å ta dama, og menigheten, særiøst.

Jeg er bare lykkelig jeg ikke har opplevd noe lignende. Det nærmeste jeg har kommet var en i klassen min som en sykelig besettelse om David Bowie. Nok om det.

 

 

Litt Off-Topic:

Fant en litt artig settning når vi er inne på dette med seksuelle forhold:

Nest etter Åsa Waldau i Knutbymenigheten stod pastor Helge Fossmo som var Åsas høyre hånd og hadde stor innflytelse på forsamlingen.
:p

5194622[/snapback]

Ugh, noe bløt

:!:

Lenke til kommentar
Hvorfor må det gå så langt? syns jeg var litt merkelig formulert, fantasier *må* jo ingenting. Sikker på at du ikke mener Hvorfor gikk det så langt? Nok om det. 5194722[/snapback]

My bad. Endret det til Hvorfor skal det gå så langt?

 

Jeg ser ikke "problemet", hun var kristi brud.

Hva er det jeg ikke vet om Kristi Brud her? Jeg har kun lest artikkelen, og jeg synes bare det er latterlig at noen kan ha fantasier om Jesus, I mean - comon, snap out of it!

 

:nei:

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke "problemet", hun var kristi brud.

Hva er det jeg ikke vet om Kristi Brud her? Jeg har kun lest artikkelen, og jeg synes bare det er latterlig at noen kan ha fantasier om Jesus, I mean - comon, snap out of it!

5194754[/snapback]

Beklager, jeg var kanskje litt uklar der. Det var ikke ment mot deg personlig, mer på selve spørsmålet ditt, på denne måten:

Hvis hun er sprø nok til å tru at hun er kristi brud (som går fram av artikkelen), ser jeg ikke noe "problem" med at hun også fantaserer seksuellt om Jesus. Det er jo vanlig at ektefolk danser horisontal tango i sengehalmen. Hvis vi diskuterer kun henne er det en ikke sak for meg, hun er på en måte bare en stalker som trur de er gift, noe som skjer innimellom med f.eks. filmstjerner.

 

Hvis vi derimot snakker generellt, hvorfor/hvordan noen kan ha seksuelle fantasier om Jesus tilsynelatende uten en grunn, må jeg tenke litt mer på saken. Men min første reaksjon ville være at vedkommende er mentalt forstyrret og dypt religiøst.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
I mean - comon, snap out of it!
Beklager, jeg var kanskje litt uklar der. Det var ikke ment mot deg personlig, mer på selve spørsmålet ditt
Det jeg sa på engelsk var heller ikke pekt mot deg. Virket som du følte deg truffet :p

 

Den kommentaren var til Kristi Brud :)

5194824[/snapback]

Okay then :)

 

BTW: Mener å huske at Tori Amos hadde seksuelle fantasier om Jesus og Robert Plant i tenårene.

Lenke til kommentar
Nei huff...de burde søke ekteskapsrådgivning begge to!

5199599[/snapback]

:!:

 

"Hver gang han har gått på toalettet er vannet i skåla delt. Og det er ikke mulig å oppdrive et glass saft og vann i huset, bare vin alt sammen. For ikke å snakke om alle de spedalske, tiggerne og prostituerte han hele tiden drar med seg hjem. Har ikke jeg bedre ting å gjøre enn å stå å smøre brødskiver til det pakket? Og tror du han hjelper? Jah, han hjelper ja. Han står og drar ut brød av en kurv kjappere enn jeg klarer å skjære skiver. Og jeg er SÅ lei av fisk!"

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
om den personen har levd i det hele tatt..

5195835[/snapback]

 

Den historiske personen Jesus er forskerne ganske sikker på har levd. Hva han gjorde og hvem han var er en annen sak, som er betydelig vanskeligere å bevise.

 

Men når vi snakker om denne dama som kaller seg Kristi brud, så tror jeg ikke det er vits å gjøre et så stort nummer ut av dette. Artikkelen sier jo selv at hun har funnet opp dette i ren desperasjon i en vanskelig tid. Jeg tror rett og slett dama ikke er helt ved sine fulle fem. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...