Gå til innhold

Dnb Nor benytter samme pin kode på alle kort


vitamin2

Anbefalte innlegg

Ja, det er faktisk mulig å til og med bruke kortene i minibank :cry:

 

Min mor fikk frastjålet sine kort i forrige uke og bare en time etterpå var kortene brukt i en minibank. Begge kortene var brukt flere ganger og for mange tusen kr. før de ble sperret.

 

Hvordan er det mulig å bruke slike kort uten pin kode ?

 

Pinkodene var ikke nedskrevet noen steder.

Det ene kortet var kun brukt en gang og det var for over ett år siden.

 

Mystisk!

 

Edit: Headingen er endret. PIN kode mysterie er vel oppklart.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger da aldri å oppgi pin-kode når jeg bestiller på nettet.

5195613[/snapback]

 

nei, men du må bruke sikkerhets koden.

 

anyways, sånn er det når du mister kortet, du må sperre det fort, dessuten trur jeg banken dekker svindel av denne typen, værtfall en liten sum, er ikke helt sikker tho, men når jeg overførte 4000 til en i statene, så sa banken at hvis pengene havna feil sted, så forsikra de at jeg fikk pengene mine tilbake

Lenke til kommentar

Det går IKKE ann å bruke Visa\ Mastercard i minibanker uten å taste kode. Da er det noen som har visst om koden hennes eller så har hun skrevet det ned. ALDRI skriv ned koden, lær den i huet og brenn kodelappen og ødelegg asken\ spre den med vinden slik at du er garantert at ingen kan finne den.

 

Ja, jeg er føre var når det gjelder koder he he

Lenke til kommentar
Det går IKKE ann å bruke Visa\ Mastercard i minibanker uten å taste kode. Da er det noen som har visst om koden hennes eller så har hun skrevet det ned. ALDRI skriv ned koden, lær den i huet og brenn kodelappen og ødelegg asken\ spre den med vinden slik at du er garantert at ingen kan finne den.

 

Ja, jeg er føre var når det gjelder koder he he

5213882[/snapback]

 

Joda, i dette tilfelle ble minst ett kredittkort misbrukt uten at pinkoden på noen som helst måte kunne vært avslørt (kortet var ikke brukt på ett år, pin koden var ikke nedskrevet).

 

Det andre kort knyttet til lønnskontoen var brukt titt og ofte (senest dagen før i samme butikk der det ble stjålet) så det er fullt mulig at noen noterte ned pinkoden dagen før !?

 

Til deres opplysning har det skjedd flere lommeboktyverier der i det siste, både uken før og uken etter (som jeg vet om). Åstedet er Furuset kjøpesenter i Oslo.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

hehe furuset er ghetto :p

 

Åssen er det med misbruk av Mastercard a? kjenner folk som kjører mye gratis taxi på bøffa Mastercard... trenger man bare en underskrift, sånn som når man bruker Visa i taxi? Har heller aldri sett at Taxi sjåføren har sjekket underskriften no særlig, jeg har mange ganger signa helt loka når jeg er på vei hjem fra en våt kveld på byen :p

Lenke til kommentar
nei, men du må bruke sikkerhets koden.
Som står bak på kortet. Poenget når man har mistet kortet er å sperre det så fort som mulig, da det kan brukes på de fleste bespisningssteder, drosjer og ikke minst internett.

5196252[/snapback]

Du trenger koden fra kortet og deretter må du skrive inn sikkerhetskoden til nettbanken/telebanken din.. Det må ihvertfall jeg og føler meg trygg på at det er umulig å misbruke mitt kort med mindre de går på pub'en eller tar taxi langt faen vekk herifra

Lenke til kommentar
nei, men du må bruke sikkerhets koden.
Som står bak på kortet. Poenget når man har mistet kortet er å sperre det så fort som mulig, da det kan brukes på de fleste bespisningssteder, drosjer og ikke minst internett.

5196252[/snapback]

Du trenger koden fra kortet og deretter må du skrive inn sikkerhetskoden til nettbanken/telebanken din.. Det må ihvertfall jeg og føler meg trygg på at det er umulig å misbruke mitt kort med mindre de går på pub'en eller tar taxi langt faen vekk herifra

5218860[/snapback]

jeg må ikke det når jeg bruker visaen på nett.. da står all infoen på kortet

Lenke til kommentar

Vel, har prøvd ulike kort i en del automater, og alle har bett meg om passord. Da skal det sies at det er snakk om Visa\ Mastercard, rene bankaxept kort, visa electron, diners etc. Da er det ikke snakk om automater i norge bare, men også i utlandet.

 

Når du skriver visa, mener du da kort fra norsk bank ? Hvis det er det så er det også mest sannsynlig bank axept på det og for å bruke dette så må du ha koder.

 

Er det kortutsteder som har sagt det ikke er brukt kode? Fordi om det er brukt kode så registreres feilslag etc.

 

Og nei, hvis brukeren er normalt oppegående så skal det en del å misbruke slike kort i dag

uten å ha fysisk kontakt med dem, og misbruk oppfattes som oftest svært fort.

Lenke til kommentar
Når du skriver visa, mener du da kort fra norsk bank ? Hvis det er det så er det også mest sannsynlig bank axept på det og for å bruke dette så må du ha koder.

 

Er det kortutsteder som har sagt det ikke er brukt kode? Fordi om det er brukt kode så registreres feilslag etc.

 

5220073[/snapback]

 

Kortet som var brukt i minibank var et Visa kort utsted av Dnb Nor med bank aksept direkte til lønnskontoen. Misbruke ble i utgangspunktet kun stoppet p.g.a. den øvre grensen på kontaktuttak i kortet.

 

Selve uttaket skjedde ca. en time senere på Tveita.

Mistanken går til et godt voksent kinesisk par.

De går etter kundene på ettermiddagen når det er mye folk inni butikkene i senteret. Damene er videre mest utsatte fordi de har lommebøkene i ryggsekker og vesker.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...