tmbn Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg kjøpte en HP DVD brenner 640i (står det på pakken) hos Datakjeden i Oslo. DVD brenneren er en lightscribe type. Når jeg nå har installert brenneren sier den HP DVD Writer 640c i Windows ? Driver filen er også fra 2001 og når jeg prøver å intallere en ny driver fra HP til en 640i vil den ikke. Den sier at jeg ikke har denne typen brenner og at den ikke behøver å oppgradere driveren. Har Datakjeden lurt meg ? Hva kan jeg gjøre ?
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Neida. HP har to modeller 640i som betyr intern og 640e som betyr ekstern. At brenneren identifiseres som noe annet er helt normalt. Drivere kal ikke være nødvendig, bare installer brenneprogrammet som er med (nero) og lightscribe programvaren.
tmbn Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Takk! Det forklarer jo endel. Men, burde ikke det være mulig å installere driverne for 640i på denne ? De opptarer jo endel viktige ting også. Også et annet spørsmål om LightScriben, hvis det er noen som kan svare på det: Jeg brente en CD med et jpg bildet som jeg hadde lastet ned fra nettet. Resultatet ble veldig bra med veldig bra kvalitet. Dette var med CD'en som fulgte med brenneren. Så senere brente jeg en ny CD med også et jpg bildet som jeg lastet ned. Nå brente jeg med Verbatim Lightscribe plater, men denne gangen ble det crap kvalitet. Noen som vet årsaken ? Bildefilen så like bra ut (for øyet) i kvalitet som den andre.
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Var begge CD? På DVD plater vil du få et mye svakere og nesten holografisk bilde grunnet oppbygningen på en DVD-Plate (2 plastlag som er limt sammen) - så vær obs på det. CD'en som følger med HP brenneren er en Verbatim CD, så kvaliteten bør da bli lik så lenge du velger samme kvalitet på LS brenningen og bildet er like bra i utgangspunktet.
tmbn Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 (endret) Stemmer! Den første brenningen var CD. Ble helt super kvalitet. Neste brenning var DVD og ble %/&/#¤¤ kvalitet. Så det blir slik på DVD uansett ? Det er jo kjempe synd, da jeg har kjøpt brenneren primært til DVD. Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri kjøpt LightScribe. Kvaliteten er etter min mening så dårlig at den er ubrukelig. Syns neon burde fortalt meg dette i butikken. Er det noen muligheter for at det enten kommer eller nå kan kjøpe DVD plater med bedre kvalitet, eller vil dette aldri skje ? Endret 24. november 2005 av tmbn
OC-Freak Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 I følge Verbatim er det ikke mulig å unngå den dårligere kvaliteten/holografiske skyggeaktige effekten som det er på DVD-plater med LS. Det er nok en grunn til at de legger ved en LS CD-R ser du - for at førsteinntrykket skal være så bra som mulig Selv foretrekker jeg inkjet printbare plater + inkjet printer som støtter å printe på slike. Dette er etter min mening minst like billig, og mye bedre da man får full-farge også. CD-labels er FYFY - de ødelegger en god plate så for all del ikke bruk det.
tmbn Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 ok! Takk for alle svar OC. Hjalp veldig! Må tillegge at jeg er utrolig skuffa over Lightscribe funksjonen. For håpe at en gang i framtiden greier å lage dvd plater som støtter dette bedre. Slik som det er nå er ikke noe vits å bruke dette til DVD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå