Gå til innhold

Kan man få rabatt i butikk? (ikke nettbutikk)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal investere i nytt kamerautstyr (kamera+2 stk objektiv, ca. 20000,-). Har funnet ut hva jeg vil ha, og hvilke butikker og nettbutikker som fører dette. Det jeg lurer på er om det er noen særlig sannsynlighet for å få noe rabatter ved å handle i en vanlig butikk fremfor nettbutikk. Noen butikker har jo like bra priser som nettbutikker, f.eks Foto&Video i Oslo. Er prisene deres skviset ned, eller kan det være lurt å ta turen inn og spørre om "pakke-rabatt" :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sto forran samme problemstilling da jeg skulle kjøpe Canon Powershot G5 med masse utstyr, totalsum ca 17.000 kr for 2-3 år siden, lagde meg en liste fra en nettbutikk, og tok med meg den til Oslo Kameraservice, la frem lista og sa at dette vil jeg kjøpe, dere er så og så mye dyrere, klarer dere å nærme dere dette ganske mye så vil jeg gjerne handle her!

 

Og det gjorde de, de oppgraderte noen av valgene mine, batteri og minnekort + filter, og justerte prisene så de ble ganske så like, fortsatt litt dyrere, men med noe bedre kvalitet, og i en seriøs, stor og god butikk.

 

Så bare legg frem det du har tenkt til å kjøpe, og hva du får det for i en norsk/nordisk nettbutikk, så er sjansene store for at de kommer deg i møte, om de er interessert i å ha deg som kunde...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prisene er mer presset nå enn for 2-3 år siden. Det skader ikke å prøve, men ikke bli overrasket om du ikke får rabatt. Oslo Kamerservice har alltid vært litt vel dyre i forhold til konkurrentene, så de har nok litt marginer. Men de billigste butikkene (som nå ligger svært nært nettbutikker) kan sjelden gå særlig ned på prisene. Kanskje litt på minnekort, uv-filtre, vesker og lignende, men ikke forvent flere tusen kroner.

 

Husk også at det er en grunn til at nettbutikker ofte er billigere (ikke lenger en regel riktignok), er at de har langt lavere kostnader. En vanlig butikk skal dekke flere kostnader, og du må betale for at de er der for deg.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig får man en god pris om man prøver. Men er som det blir nevnt i poster over at prisene er mye mer pressa, og det er i ekstrautstyret man kan hente noe av litt størrelse ihvertfall.

Men de aller fleste kan ihvertfall slenge med noen bilder til kopiering neste gang du kommer innom.

Det viktigste er vel at du får service og hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...