Gå til innhold

Hjelp! Holder forsterkeren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uten og være helt sikker : NEI

 

det skal litt forsterker til for og drive disse , hvist du sjekker på baksidne står det hvor mange W den drar fra nettet , del dette på antal kanaler ut forsterkeren har , ta vekk ca 20% til alt annet ( display og kretskort ol )

 

deretter er ikke virknings graden 100% så endel uner det tallet du da har stemmer ca ;)

Lenke til kommentar
Hmm. hva må jeg ha for å klare å dra de CW'ene? noen gode tips?

 

kommer kanskje en aktive sub og senter høyttaler senere.

5187589[/snapback]

Kjøp deg en Nad C272,så finner du deg en billig forforsterker.

Når du da skal oppgradere til surround senere,så kan du bruke effektforsterkeren til fronthøyttalerne og NAD T743v2 til å drive resten av høyttalerne.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Oisann. det såg brukendes ut Phax.

kan drive de meste den forsterkeren der? denne: C-V CLSC-12 ?

 

er bestemt på at jeg skal ha 12" så om det blir V serien eller Classic vet jeg ikke.

5188288[/snapback]

Joda den XTZ forsterkeren er veldig bra i forhold til prisen. Den kan også brukes som effektforsterker senere når du oppgraderer til surround. Eneste bakdelen er at utseendemessig blir det ikke særlig pent med en Nad sammen med XTZ'en.

Lenke til kommentar
Ikke glem at virkningsgraden på en "vanlig" forsterker (klasse AB) er ca 50%, ikke 80 slik nevnt i starten av tråden. Derimot klasse D forsterkere ligger rundt 95%.

5187638[/snapback]

 

jeg snakket ikke om virkningsgraden , men at 20% av strømen ble brukt av andre deler av forsterkeren , orket ikke dra virknings grad inn i regne stykket , JVS vile uansett ha oppgitt MAX PEAK på rund 50W på den forsterkeren vil jeg tippe .

 

 

 

Husk att Cerwin-Wega høytalere er ekstremt lettdrevne. (98db)

De trenger ikke så mye futt for å spilles.... Men lyden og maks lyd vill jo selvfølgelig bli redusert da...  ;)

5188597[/snapback]

 

men sv er utrolig lette og sprenge på sånne små forsterkere , vri litt høyt og så var det ikke mere diskanter og mellomtoner , det er jo ikke ønsklig og potensielt unødvendige utgifter

 

 

 

sjekk bruktmarkeder for brukte store nad forsterkere , det er MANGE Av di , men obs obs noen modeler er overprise, prut med glede :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...