Gå til innhold

Har ett lite dilemma om guildvalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil råde deg til å gå for det mest sosiale guildet. Guildet kan være så rå de vil i både Molten Core, Zul'Gurub og Blackwing Lair, men hvis de ikke er noe hyggelige, ikke behandler deg godt også videre er det vel egentlig ikke noe stas i å være i guildet?

 

Jeg har etter mange guildmedlemsskap funnet guildet jeg trives desidert best i. Grunnlaget i guildet er det sosiale, og det viktigste (dog ikke eneste) kravet er at du skal være hyggelig, hjelpe andre og være aktiv. Nå har vi hatt tre Zul'Gurub-runs hittil bare tror jeg, så vi har ikke tatt flere enn High Priestess Jeklik og High Priest Venoxis, men det som er morsomt er at alle får mulighet til å bli med - og det er ikke noen sure miner hvis det blir en wipe eller tre.

 

I tillegg til at guildet bør være aktivt/hyggelig, er det selvsagt et stort pluss hvis ledelsen - og aller helst resten av medlemmene klarer å oppføre seg modent.

 

Nå er jo selvsagt dette kun mine meninger, men jeg regner med at majoriteten av medlemmene her er rimelig enig med meg på et eller flere punkter. Mitt råd til deg er: Hvis du trives i guilden du er i nå - blir du der. Hvis du ikke trives så godt, kan du jo ta sjansen.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er jeg i Anything, på Trial.

 

Har ikke gjort noe sånne store feil da, så vidt jeg vet. Og guildet er jo mye hyggeligere enn Shadow Council som nå driver å baksnakker meg, og sprer falske ninjarykter om meg bare fordi jeg tok Lawbringer Bracers og stakk, selv om jeg hadde pluss i dkp...

 

Dem sier også at jeg bare heala i mana pausene, noe som for øvrig heller ikke stemmer..

 

HealingDone-MC6November2005.jpg

Lenke til kommentar
Skal legge til at cirka 1/4 av Anything er norske, mens Shadow Council er bare der halvparten av venneflokken er..

5223403[/snapback]

 

Ser jo på deg at du er en spiller som bruker tid på wow.

Gå for BWL guilden uten tvil, er du hardcore finnes det ikke tvil.

Greit å ha det sosialt og, men når man har spilt wow en stund er det kjedelig å plutselig ikke komme lenger pga folk som bruker tiden på andre ting enn å konsentrere seg for det man skal gjøre.

Synes du at det guilden du er i på en måte står stille så bytt uten tvil.

 

Jeg har vært borte i noe av det samme selv, og valgte fremgang fremfor det sosiale.

Guilden jeg var i før kunne ikke ta mc en gang pga feil klasse indelinger, vi hadde ikke healers nesten. Selv om alle der var norske som meg og gode venner quita jeg. Skal man bli god i wow og ha epics så må man bruke tid og ta spillet særiøst.

Lenke til kommentar

Yes, å gå fra Lucifron til en guild som eier hele BWL er jo fett. Første MC turen din og instancen er clearet på ~3 timer. Får ikke så mye ut av det da. Har selv wipet fra første til siste, og må si at om jeg hadde blitt "boosta" igjennom ved å joine en guild som har gjort dette mange ganger, hadde jeg mista mye av gleden ved å være der første gang vi dreper han, etter wipe etter wipe.

 

Den guilden du stakk fra virker ikke veldig hyggelig, men se det fra dems side. Du stikker fra dem og joiner en guild som dreper alt lett. De ser på deg som en freerider, lootwhore om du vil. Er en del slike på min server, vært 60 i 3 dager, joiner en av factionens største guild, og tar Rag på første MC tur + 3-4 epics. Spesielt druids skjer dette mye med da det gjerne er mangel på dem(oss).

 

Om du vil ha mest mulig ut av det, finn en guild om driver på Luci. Det er mange mange timer igjen fra han og til Nef. men det er slik det skal være, du føler deg fortjent til seier over instancen.

Lenke til kommentar
Yes, å gå fra Lucifron til en guild som eier hele BWL er jo fett. Første MC turen din og instancen er clearet på ~3 timer. Får ikke så mye ut av det da. Har selv wipet fra første til siste, og må si at om jeg hadde blitt "boosta" igjennom ved å joine en guild som har gjort dette mange ganger, hadde jeg mista mye av gleden ved å være der første gang vi dreper han, etter wipe etter wipe.

 

Den guilden du stakk fra virker ikke veldig hyggelig, men se det fra dems side. Du stikker fra dem og joiner en guild som dreper alt lett. De ser på deg som en freerider, lootwhore om du vil. Er en del slike på min server, vært 60 i 3 dager, joiner en av factionens største guild, og tar Rag på første MC tur + 3-4 epics. Spesielt druids skjer dette mye med da det gjerne er mangel på dem(oss).

 

Om du vil ha mest mulig ut av det, finn en guild om driver på Luci. Det er mange mange timer igjen fra han og til Nef. men det er slik det skal være, du føler deg fortjent til seier over instancen.

5228374[/snapback]

 

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Jeg er selv med i en guild som nettopp har begynt på Zul'gurub (tatt Venoxis, driver og prøver på Jeklik :p), og skal prøve oss på MC for første gang om ca. 1,5 uke.

Jeg kunne ikke tenke meg å skifte guild bare for å få masse epics nærmest gratis hoppende ned i fanget. Vi kommer til i wipe så det holder i MC, men det er slik man lærer og utvikler seg, og dessuten kan man være stolt etterpå av å faktisk ha klart å utrette noe istedet for å bare henge på et raid som har gjort MC/BWL så mange ganger at det nærmest ikke er mulig å telle.

Lenke til kommentar

Dersom du hadde bestemt deg for å stikke, og så tar lawbringer bracers bare fordi du har mest dkp, synes jeg du burde tenke om igjen hvordan du behandler andre. Ikke rart de baksnakker deg og kaller deg snylter osv når du gjør slikt.

 

Folk som stikker til en annen guild bare fordi de ikke vil ta del i læringsprosessen i MC for eksempel, men bare vil farme og få epics, blir ikke populære.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Dersom du hadde bestemt deg for å stikke, og så tar lawbringer bracers bare fordi du har mest dkp, synes jeg du burde tenke om igjen hvordan du behandler andre. Ikke rart de baksnakker deg og kaller deg snylter osv når du gjør slikt.

 

Folk som stikker til en annen guild bare fordi de ikke vil ta del i læringsprosessen i MC for eksempel, men bare vil farme og få epics, blir ikke populære.

5229253[/snapback]

 

Jeg tok ikke dem og stakk, fikk forespørselen etterpå, det er dem som har oppfattet det som at jeg bare tok dem og stakk.

 

EDIT: Og for å være ærlig har til og med de som har blitt kicka fra guilden, blitt baksnakka så det ljomer i Ironforge. Og nå gikk jeg inn på officer forumet deres og så hva de hadde postet, det var ikke særlig fint...

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Etter character migrasjonen på Silvermoon er det totalt kaos i vårt guild, og de mest hardcore gamerne skal migrere til ny server å starte en elite guild der kun inviterte får være med. Her er et uttdrag fra forum sidene:

 

Regulations and such:

Raid Attendence: 2 raids in a week in my opinion must be a requirement for membership. Also even if not signed up if available and needed we should be able to pull them in without question. Sign offs need to be at least 2 hours in advance (except a really valid and pressing reason). Sign off means they CANT come and we don’t want to see them PVPing or such.

PVP: is optional, but teams will occiasionaly be setup by the PVP officer and not during raid days

Age requirement: 18+

Profession requirements: First aid 300 required (everyone incl priests/druids/shamans)

Gear: Decent gear is required as much as you can before MC

Access: You have to have at least MC/BWL access and be on the way for Onyxia

Level: Your Main has to be Level 60

Forum: You have to be registered on the new forum and be active too

Teamspeak: Teamspeak is a must and not debatable

Trial: You have to finish a trial in which the guildofficers judge if you know your class well enough

DKP: All 20 man instances and up will be done with DKP

 

This guild will handle a strict 3 strike out rule to keep unwanted and uncontrollable players out!

 

 

Dette ødelegger jo alt for meg som er en veldig casual gamer pga. at jeg også ønsker et privatliv og får aldri tid til instancer siden jeg har ei datter på 7 måneder som krever min oppmerksomhet.

 

Så til mitt spørsmål: Finnes det et guild på Silvermoon som prioriterer det sosiale, som vil ha meg med? Jeg har en Lvl. 60 Tauren Druid. Send meg en PM hvis noen tar meg imot med åpne armer ;)

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...