Gå til innhold

En liten oppfordring


Anbefalte innlegg

Nå har BF2 vært public i ca 6 mnd, noen av oss er "old-dogs", andre nye spillere kommer til etterhvert. BF2 er en fantasktisk bra spill, hvis det blir spilt ordentlig online iallefall.

 

Mitt poeng er derfor at man retter seg etter de regler som er på de ulike serverne og oppfordrer alle til god "gamerånd".

Jada, vi blir frustrerte og irriterte over andre spillers oppførsel, men ikke fall for fristelsen til å starte out-voting uten grunn, vær også veldig forsiktig med å straffe for TK.

Jeg har spilt over 320 timer (ca 26600 p) nå og tør vel påstå at over 90% av Tk er uhell og ikke "overlagt drap" for å si det slik. Det sier seg selv at man ikke straffer for uhell, eller at man selv er uforsiktig i sin omgang med miner som en lagkamerat har lagt på veien.

 

Grunnen til dette innlegget skriver seg fra i ettermiddag. Spilte på en norsk server, og det ble startet out-voting på meg uten grunn. Det virket som han som startet ut-stemmingen fra serveren, fikk med seg sine squadmedlemmer. Han fikk iallefall bare med seg 3 stk hver gang.

Da jeg spurte ingame om årsaken, fikk jeg ingen svar. Prøvde også litt provoserende spørsmål om hvorfor, fremdeles ikke svar.

Moralen er derfor soliders, la oss holde en hyggelig tone oss i mellom, ta heller ut eventuell irritasjon på fienden istedenfor å starte ubehageligheter for andre, han fortjener det!

Vi som har spilt en stund, er vel nesten som rollemodeller for nye og kanskje veldig unge spillere, her må vi vise ansvar og god sportsånd.

 

Vær med på å skape spilleglede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om jeg punisher eller ikke kommer en del ann på humøret, men generelt pusnisher jeg om folk er for uforsiktige (jeg inrømmer at jeg kanskje punisher litt for ofte, men jeg vet helt klart når et TK er min feil alene)

 

kikk votes er stort sett bare søte, jeg blir litt smigret når folk prøver å kikkvote meg når de stort sett bare er missunlige. votes går nesten alderig igjennom uansett, så det er lissom greit.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig at det er altfor mange som er glade i å punishe.. er meget sjeldent jeg punisher folk selv, da skal det være temmelig overlagt TK før jeg gjør det.

 

Et sorgens eksempel jeg ble utsatt for i helga:

 

Kjørte tanks, og så kom det 3stk folk fra mitt eget lag rundt ett hjørne og krasja rett inn i tanksen min, som for anledningen sto i ro.

 

Da fikk jeg 3stk teamkills på samvittigheten og 3 stk punish i tillegg.. gode ting. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Overdreven bruk av Punish er ufattelig barnslig. Var commander en gang, og brukte ganske mye artilleri. Jeg prøvde *forgjeves* å få 6-7 idioter på laget mitt til å forstå hvor jeg fokuserte artilleriet, og advare dem om at det kom, men likefullt vaste de avgårde midt i nedslagsfeltet.

 

Selvfølgelig ble det punishments av dem. Synd at Darwinisme ikke har større kraft i BF2.

Lenke til kommentar

Og et annen oppfordring fra meg:

La folk sitte på med jeppen din.

Kikk bak deg om det er noen som ber om å få sitte på, eller står i nærheten, istedet for å etterlate dem i støvet.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har, spesielt på Wake, blitt sittende fast i en base, fordi noen har rappet jeepen foran øynene mine, og en tur på et par kilometer venter meg... :mad:

Lenke til kommentar

Virker som det er flest nybegynnere som punisher. Vi som har spilt litt vet hvor lett uhell skjer og hvor trasig det er å få punish i tillegg.

 

Egoister som stikker av med et kjøretøy uten å ta med flere, ber jo om å bli TK'et (ikke at jeg TK'er da) :)

 

Men jeg skjønner dem godt hvis dem skal ut på et "hemmelig" spec-ops oppdrag, men da bruker jeg å ta dem med på oppdraget slik at jeg får backup.

Lenke til kommentar
Virker som det er flest nybegynnere som punisher. Vi som har spilt litt vet hvor lett uhell skjer og hvor trasig det er å få punish i tillegg.

 

Egoister som stikker av med et kjøretøy uten å ta med flere, ber jo om å bli TK'et (ikke at jeg TK'er da) :)

 

Men jeg skjønner dem godt hvis dem skal ut på et "hemmelig" spec-ops oppdrag, men da bruker jeg å ta dem med på oppdraget slik at jeg får backup.

5188093[/snapback]

 

Godt sagt! :thumbup:

Jeg ser forkjell på en kis som dreper ved uhell å overlagt drap... (Ikke at jeg er noen storspiller, men har vett fordi :w00t: )

 

Å hvis jeg prøver å sprenge en APC med granater(stor prosjekt :p) så kommer det ALLTID en spec ops å skal legge C4 på bilen å blir sprengt av meg...Det er unødvendig!

Lenke til kommentar
Å hvis jeg prøver å sprenge en APC med granater(stor prosjekt :p) så kommer det ALLTID en spec ops å skal legge C4 på bilen å blir sprengt av meg...Det er unødvendig!

5189400[/snapback]

 

En bør ikke skyte spurv med kanon, eller i dette tilfellet senke et hangarskip med sprettert. :).

Vanskelig for folk å se om og hvor en granat er blitt kastet, selv om det blir ropt "Grenade!". Det er om å bruke rett våpen på rett sted og på passende mål...

 

On topic:

Helt enig at ved å være litt mer "våken" på hva som skjer og være mer til nytte for andre lagkamerater, som regel skaper en bedre spilleatmosfære.

Det er en veldig tilfredsstillende opplevelse å være med på et fullt lag der alle er på VOIP. Spesielt når laget jobber godt sammen.

 

De eneste jeg punisher for tk, for å kommentere den saken også, så er det folk som mener gitte kjøretøy (les: fly/helikopter) er deres, og som tk'er deg som straff for at du "stjal" det fra de etter spawn. Jeg bryr meg ikke så mye om de egentlig, selv om det er irriterende. Det er de som får straffen uansett.

Endret av _MrMilo_
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...