Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Idèmyldring, 74' VW Passat


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Jeg er eier av en 1974 Volkswagen Passat TS. Bilen ble egentlig kjøpt for å ha noe å ragge rundt med på jordet, men siden bilen er både tøff, og ikke i så forferdelig dårlig stand, har jeg satt den på loven til fattern.

 

Fakta

Bilen har vært totalrenovert for noen år siden, men er. som dere ser, ikke akkurat ett prakteksemplar idag. Den orginale motoren (1.3l) er byttet ut med en 1.6, så bilen går ganske godt. Ellers har den vel fått montert fremlyktene fra en mer luxeriøs Passat-modell, såvidt jeg vet kommer disse orginalt med to (større) runde lykter, ikke fire. Fire er uansett penere, so lucky me.

 

Idèr

Husk; dette er ikke ett prosjekt jeg jobber med nå, men jeg har veldig lyst til å begynne på det iløpet av noen år (penger, penger, penger, og litt tid). Jeg vil likevell ha noen tilbakemeldinger og idèr, om noen har noe konstruktivt å komme med ;)

 

For det første vil jeg bytte ut motoren. Noen kjenninger av meg mener at det ikke skal mye til for å få inn en 1.8 GTi-motor, noe som helt klart hadde gjort seg godt i bilen (som veier sånn ca 900 KG). Etter dette tenker jeg vel igrunn mest på lakkering. Mørkblå metallic tror jeg vil se pent ut, men jeg er ikke sikker. De orginale fangerene skal være på, men må vel pusses ned og gjøres noe mer. 2" eksosanlegg hadde vel også gjort seg, sammen med noe fetere felger. Men dette er som sagt ekstra-dill.

 

Hele interiøret må skiftes ut, da det meste er totalt utslitt. Rattet derimot, elsker jeg :p Regner med å få plass til rally-stoler, iallefall om bilen skal gå litt.

 

Bilder

 

Merknad; det er ikke en 16v GTi-motor, det var noe den gamle eieren satte på :p

 

passat1.jpg

passat2.jpg

passat3.jpg

passat4.jpg

 

Så, kom gjerne med tips og idèr, jeg noterer meg det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å få tak i tidsriktige stålfelger, lever dem til bredding - ca 5" total bredde, lakk dem svarte eller chrom eller en kombinasjon...

 

gi den en lakk som er moderne, men den skal ikke skrike. mørkblå metallic som du nevner er jo tøff! Får du den i candy med knallblå base blir det digg! [:D]

 

sist, men ikke minst: bli kvitt hengerfestet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...