Gå til innhold

Kjøp av ny PC (Budsjett 12,500)


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av et nytt PC system. Trenger litt hjelp til å velge, har som sagt maks 12,500 kr. Denne skal kjøpes inn før jul. Den skal helst ha dual core CPU, godt grafikk kort, masse ram(2GB). Den skal ikke overklokkes, så trenger ikke dyreste ram'en. Burde også ha 300GB HD. Vil ha et mest mulig stillegående system, pga jeg har soverom i samme rommet. Har også lyst på et Lian Li kabinett, da disse er meget pene å se på! Skjerm, tastatur, mus og høytalere har jeg.

 

Håper dere kan hjelpe meg! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også lyst på et Lian Li kabinett, da disse er meget pene å se på

Ahh, Lian Li :love: Det likte jeg du sa :love:

 

Har her satt sammen en helt hinsides maskin med Gainward 7800GTX 512MB, OCZ 2048MB 2-3-2-5, Lian Li PC7Scand. Og ALT kan kjøpes fra databutikken.com! Den totale prisen med frakt blir på 12500kr akkurat omtrent :w00t:

 

Merk: Minnet vises ikke hos databutikken.com i prisguiden, men de har den til 2400kr!

 

Edit: Ang. CPU: Prosessoren vil være en flaskehals i dette systemet om den ikke klokkes. Derfor har jeg lagt til en kjøler som vil tillate deg å kloke den ca. 600MHz. Dette anbefales sterkt, da en slik maskin til den prisen er helt ufattelig! Ikke vær redd for å klokke, det er ikke vanskelig, og vi har her en særdeles utbygd forumdel for dette hvor alle vil stå beredt til å hjelpe deg :)

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Du burde seriøst se på denne

 

ej172aa.jpg

 

Specs:

 

* AMD 64 X2 4200+

* 2048 MB Minne

* 250 GB S-ATA Harddisk

* 160 GB Ekstern Disk

*256 MB Geforce 7800GTX DVI/TV-out

* 16x DVD-brenner Lightscribe

* 10/100 Mbits Nettverkskort

* Firewire og USB 2.0 ( 6 stk )

* Creative SBS X-Fi 7.1 lydkort

* Minnekortleser

* TV-tuner og FM-radio med fjernkontroll

* Trådløst nettverkskort IEEE 802.11g

* Microsoft Windows XP Home

 

Har fått svært god kritikk når det gjelder generell ytelse, støy osv.. eneste minuset har vært overrklokking som ikke er så enkelt på den, noe som skulle passe deg midt i blinken. Itillegg slipper du alt stress med og bygge, evt. feilsøke. Så har man garanti om noe skulle gå galt. Mye "bang for the bucks" som man sier det.

 

Les mer om den her

 

Så stikk innom nærmeste datakjede butikk og ta en titt!

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
Har også lyst på et Lian Li kabinett, da disse er meget pene å se på

Ahh, Lian Li :love: Det likte jeg du sa :love:

 

Har her satt sammen en helt hinsides maskin med Gainward 7800GTX 512MB, OCZ 2048MB 2-3-2-5, Lian Li PC7Scand. Og ALT kan kjøpes fra databutikken.com! Den totale prisen med frakt blir på 12500kr akkurat omtrent :w00t:

 

Merk: Minnet vises ikke hos databutikken.com i prisguiden, men de har den til 2400kr!

 

Edit: Ang. CPU: Prosessoren vil være en flaskehals i dette systemet om den ikke klokkes. Derfor har jeg lagt til en kjøler som vil tillate deg å kloke den ca. 600MHz. Dette anbefales sterkt, da en slik maskin til den prisen er helt ufattelig! Ikke vær redd for å klokke, det er ikke vanskelig, og vi har her en særdeles utbygd forumdel for dette hvor alle vil stå beredt til å hjelpe deg :)

5174748[/snapback]

 

 

Okei :roll:

Du er klar over at du bruker ca 5500 + på bare skjermkortet ikke sant?

Det er vel litt waist of money tror du vil merke nada foskjell så lenge du ikke spiller på de aller høyeste oppløsningene samt at du har AA på max, og siden du egneltig burde ha en FX57 og selv den vil være en flaskehals i forhold til skjermkortet. Hvis du har noe mindre enn en 20" LCD eller har insane høye oppløsning på til CRT så vil nok jeg tro at det ikke er en merkbar forskjell mellom 7800 GT og 7800 GTX 512 ed. Derfor så kunne du vel kjøpt eks noe du hadde bruk for som en bedre mus, bedre øreklokker, et lydkort, en god stol eller spare noen kroner slik at du kan ta og oppgradere noen deler på et seinere tidspunkt.

 

Du kan ikke garantere at en prossesor klokker så og så mange mhz.

Lenke til kommentar

Åja, lol! La jeg ikke med link? Hehe, bruker vanligvis å url'e på der jeg skriver "her".

 

Hvertfall her er en link til monsteret.

 

Ja, jeg kan være enig med "macfan" at en kanskje ikke får utnyttet skjermkortet max. Så det kan være en idé å nedskalere litt der, det er opp til deg.

 

Angående klokking av CPU: Basert på hva andre har oppnådd er det veldig sannsynlig at den CPU'en vil klare å kjøre 600MHz over standard. Hvis ikke er det noe feil med den.

Lenke til kommentar

Big Sturl sitt oppsett er veldig fint, men var jeg deg ville jeg ha gått ned på skjermkort, f. eks til 7800 gt eller gtx og heller litt opp på prosessor og HD. 160GB er litt lite i dag. Hvis du er opptatt av å få mest for pengene er det vel 200GB-diskene lønner seg mest. Det lønner seg også sjeldent å kjøpe det aller beste skjermkortet på markedet, du betaler veldig mye for de siste prosentene ekstra ytelse.

Lenke til kommentar
Big Sturl sitt oppsett er veldig fint, men var jeg deg ville jeg ha gått ned på skjermkort, f. eks til 7800 gt eller gtx og heller litt opp på prosessor og HD. 160GB er litt lite i dag. Hvis du er opptatt av å få mest for pengene er det vel 200GB-diskene lønner seg mest. Det lønner seg også sjeldent å kjøpe det aller beste skjermkortet på markedet, du betaler veldig mye for de siste prosentene ekstra ytelse.

5176266[/snapback]

Ja, jeg nevnte vel det du sa om skjermkortet i posten rett overfor denne...

160GB er 100GB mer enn jeg trenger, så det at det er for lite er ikke noe fasitsvar. Grunnen til at jeg anbefaler 3200+ er fordi de er såpass rimelig og de klokker like høyt som den 600kr dyrere 3500+.

Lenke til kommentar
Åja, lol! La jeg ikke med link? Hehe, bruker vanligvis å url'e på der jeg skriver "her".

 

Hvertfall her er en link til monsteret.

 

Ja, jeg kan være enig med "macfan" at en kanskje ikke får utnyttet skjermkortet max. Så det kan være en idé å nedskalere litt der, det er opp til deg.

 

Angående klokking av CPU: Basert på hva andre har oppnådd er det veldig sannsynlig at den CPU'en vil klare å kjøre 600MHz over standard. Hvis ikke er det noe feil med den.

5176161[/snapback]

 

 

Hvorfor anbefale et slikt oppsett når han ikke skal overklokke og skal ha 300GB harddisk. Tilbudet fra Datakjeden yter bedre, har mer lagringinsgplass og er med windows XP. Man får og med et veldig bra lydkort, tv-tuner med fjernkontroll og 3års support. Dette er på alle måter et bedre tilbud.

Lenke til kommentar
Er dette oppsettet her noe og satse på? Har mulighet til å gå noen få kr over budsjett. Skal ikke kjøpe ferdig maskin. De er stygge og jeg har dårlig erfaring med HP.

5177213[/snapback]

 

Joda, et veldig fint oppsett, men hvorfor legger du til det dyrere ASUS X1800XL kortet i stedet for MSI kortet?

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar det dyre MSI hovedkortet. Det har ikke støtte for SLi, og har ikke noen nevneverdige fordeler. Skal du først ha deg et rimekig nForce4 kort kan jeg anbefale dette.

Og, skal du ha det minnet kan du glemme overklokking av det.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Medion den maskinen ser svært bra ut, klarer alle nye spill svært bra. Og er en fantastiks multitasking maskin. Tror du vil være svært fornøyd med den. Du kan endre på den slik at ytelsen blir tilnærmet den samme med litt andre komponenter tror jeg. Men sef smaken som baken, til og med ytelse utrolig nok er ganke subjektivt.

 

Big SturL tror du bør snakke om ting du vet, MSI K8N Diamond har støtte for SLI. Og har i følge HW.no de fordelene her

+ Topp ytelse

+ Ekstrem overklokker

+ Creative Sound Blaster Live!-lyd

+ SLI-støtte

+ God layout på kortet

+ PCIe-støtte

+ Både PCIe- og PCI-porter

+ SATA2-støtte

+ Dual gigabit LAN

+ 6 SATA2-kontakter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...