Gå til innhold

Problemer med volumet i WMP


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg spoler fremover i en sang ved hjelp av å klikke på fremdriftslinjen i Windows Media Player, så blir automatisk volumet ut i høytalerene økt til mer enn det jeg selv klarer å skru volumet opp til ved hjelp av "sliderene" i WMP og Windows.

 

Jeg kan skru ned lyden i WMP, og volumet vil så bli normalt igjen, men ved neste spoling vil det stige igjen (uten at det er mulig å se det på volumkontrollen i WMP).

 

Veldig irriterende akkurat dette her, så hadde vært fint om noen hvet hva som er problemet :)

 

Jeg har:

SB Audigy 2

WMP 10

 

På utgangene til lydkortet har jeg i den grønne porten kopla til en forsterker med 2 høytalere, i den svarte porten har jeg kopla til front-tilkoplinga til et gammelt "Creative FPS 1500 surroundsett", og i den gule har jeg kopla til den svarte kabelen til surroundsettet.

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Har sliti med samme problemet selv, samme lydkort. Bruker Media player classic med ffdshow. Har testa det meste og for meg ble det borte da jeg bytta fra 'PCM 16 bit' til 'IEEE FLoat' under Audio Decoders i Options. Uvisst hvor dette er hen i WMP.

Dette var det eneste jeg gjorde etter en nylig format. Nå skal det høre med at det et par ganger av en merkelig grunn ikke funket, dvs at lyden ble satt til 100%++ når jeg spolte.

 

Vil gjerne høre om du har kommet frem til noe eller andre sine erfaringer her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...