Gå til innhold

Hva finnes av OpenSource programvare?


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Tenkte jeg skulle lage en tråd for alle dere opensource fans der ute. Jeg har lyst til å samle alle deres beste opensource prosjekter på ett sted. Her :D (Programmet må ikke være utviklet av dere selv, det holder med ett dere liker godt.)

 

Jeg er selv lite aktiv innen opensurce miljøet, og vil derfor høre fra dere om det finnes noe bra der ute :) Jeg kommer til å ordne alle programmene inn i kategorier og sette dem opp alfabetisk etthvert som det blir flere her akkurat som i "All verdens gratisprogramvare" tråden :)

 

Og ikke la dette bli til en Linux vs. Windows tråd.

 

Programmene kan være for hvilket OS dere vil, men skriv opp all denne infoen så det blir enklere å lese postene her:

 

Navn på programmet

(Utvikler)

Link (Til side med sourcecode og om mulig programfil)

OS

Beskrivelse

 

 

Gleder meg til å se alle deres forslag :D

 

Navn: JXTA

http://www.jxta.org/

Beskrivelse (fra JXTA sin FAQ):

Project JXTA started as a research project incubated at Sun Microsystems under the guidance of Bill Joy and Mike Clary. Its goal is to explore a vision of distributed network computing using peer-to-peer topology, and to develop basic building blocks and services that would enable innovative applications for peer groups. The project specification and implementation code can be found at www.jxta.org. This open source project is licensed under the Apache Software License, encouraging others to join in the effort. The project is evolving daily.

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navn: JXTA

http://www.jxta.org/

Beskrivelse (fra JXTA sin FAQ):

Project JXTA started as a research project incubated at Sun Microsystems under the guidance of Bill Joy and Mike Clary. Its goal is to explore a vision of distributed network computing using peer-to-peer topology, and to develop basic building blocks and services that would enable innovative applications for peer groups. The project specification and implementation code can be found at www.jxta.org. This open source project is licensed under the Apache Software License, encouraging others to join in the effort. The project is evolving daily.

Kan også linke til et rammerverk for bruk av JXTA (peer-to-peer) i hetrogene og desentraliserte miljøer.

 

Grunnen til interessen min rundt dette er masteroppgaven jeg dette året driver på med der jeg, blandt annet, skal utvikle en "short-lived" desktop-grid applikasjon (som skal fordele ut arbeid på flere maskiner i et slikt p2p-nettverk) og teste hvilken type scheduling-metode som er mest effektiv i et hetrogent og usikkert "miljø" steike ting høres mye bedre ut på engelsk!). I denne sammenheng skal jeg ta i bruk JXTA som igrunn passer ypperlig.

 

En kan finne utrolig mye informasjon om JXTA på sidene deres, og en kan bruke det til mye stilig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...