Gå til innhold

Skal erstatte den stasjonære

lynx55

Anbefalte innlegg

Skal erstatte den stasjonære med en bærbar, men så er det slik at den må ha kapasitet til spill. Skikkelig skjermkort, en hurtig prossessor, mye ram (min 1024) stor harddisk etc. etc. Har tenkt en pris mellom 15 og 20.000,-. Er det mulig å få til dette i denne prisklassen, vil gjerne høre hvilke maskiner dere anbefaler til denne bruken. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt på min drømmepc :love:

Fra shg.no, men jeg får ikke til direktelink:

Note 5750/NO - Centrino 770 (2.1GHz - 533FSB), 2048MB DDR2-533, 100GB HD (SATA - 8MB), 17” Glare TFT, DVD±RW, nVidia GeForce 7800GTX Go (256MB), 54MBIT WLAN, GLAN, Card Reader, Webcam, IrDa

Kr 19.294

EDIT: Du får den hos whitebox og pyton også

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
okei mr.sinten :)

mente geforce Go 6800

5170388[/snapback]

Sinten? Spar meg er du snill. Jeg svarte bare på innlegget ditt, og da trenger jeg ikke piss slengt tilbake. :)

Goophy: Like greit å kjøpe en bærbar med 17". Han sier at den skal erstatte den stasjonære, og da ser jeg på det slik at den bærbare kommer til å stå fast på et sted mer enn den kommer til å bli fraktet rundt, nettopp fordi den skal erstatte den stasjonære. Dessuten er den fortsatt bærbar selvom den har 17" skjerm. Du får heller ikke tak i en bærbar i vanlig format 15/15.4" med skjermkort som kan erstatte en stasjonær. Da er det beste valget faktisk 17". Det er forresten ikke mye mas å dra med seg en 17" bærbar rundt. Du bør kanskje prøve det før du sier noe sånt. ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo også vurdere denne.

Da får du:

2 Ghz PM Sonoma

17" TFT aktiv matrise WUXGA (1920 x 1200)

1024 MB

NVIDIA Geforce 6800 GO 256 MB

200 GB (2*100GB med mulighet for RAID konfigurering)

+++++

Har den selv og er strålende fornøyd. Skjermen er det utvilsomt det råeste jeg noensinne har sett på en bærbar.

Lenke til kommentar
Det er forresten ikke mye mas å dra med seg en 17" bærbar rundt. Du bør kanskje prøve det før du sier noe sånt. ;)

5170855[/snapback]

Er vel forskjell på folk da. :)

Hadde en Dell 9300 som fort ble byttet ut med en 14,1".

Synes det var utrolig slitsomt å skulle dra rundt på over 4kg, men om man ikke skal frakte den rundt er det jo greit. ;)

Er en del som har brent seg på akkurat det.

Lenke til kommentar

Skjekk ut denne. Her får du i poste og sekk til 15000 kr.

Med den raskeste Centrino prosessoren på 2.13 ghz og et bra skjermkort med PCI-EX og 256 mb med video minne.

Dette burde duge til det meste

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15265

Hvis du ønsker god batteri kapasitet kan du bare skru av skjermkortet, pc'en vil bytte til et integrert skjermkort som er mye mindre stømkrevende.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny bærbar pc i dag ville jeg helt sikkert valgt denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...