Gå til innhold

Disc boot failure


3raz3r

Anbefalte innlegg

det er egentlig opp til deg hvordan rekkefølge du vil ha. Det vanlige er å ha floppy, cd, hd, nettverk. For å teste nå kan du sette HD først. I noen BIOSer må man også spesifikt velge hvilken HD man vil boote fra, sjekk det også.

Jeg vil ikke anbefale deg å installere på nytt, prøv først å sette i kun den gamle HDen og se om alt er som det var før. Er det det er det ingen grunn til reinstall.

5169548[/snapback]

Jeg får ikke boota med bare den gamle. status: broken :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis den ikke finner diskene så må du installere sata drivere, dem ligger på hoved kort cd'en og legg disse ut på en disket og når windows laster filer, så når det står sata kontrolere eller noe lignende der det står osen filer den laster, så trykker du på det som står der husker ikke hva det er. også bare installerer du driverne så skal den finne diskene

Lenke til kommentar
vis den ikke finner diskene så må du installere sata drivere, dem ligger på hoved kort cd'en og legg disse ut på en disket og når windows laster filer, så når det står sata kontrolere eller noe lignende der det står osen filer den laster, så trykker du på det som står der husker ikke hva det er. også bare installerer du driverne så skal den finne diskene

5169629[/snapback]

Okei, skal prøve. Må bare sette i en diskett stasjon først.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
hmm,

er du sikker på at du har tat riktig drivere a?

men finner den ikke diskett stasjonen heller?

5169915[/snapback]

ja, det lå en diskett i den esken som hovedkortet lå i, og på den stod det sata-drivere. så jeg ville anta at det var den.

nei, den finner den ikke:s snart orker jeg ikke å drive mer med dette i dag, drivi snart i 5 timer:|

Lenke til kommentar
nei da vet jeg ikke, men det er en måte og aktivere sata kontrolene i bios, husker ikke hvor det hvar men vis du sjekker hele biosen så finner du sikkert noe som er med sata kontrols eller noe sånt sa bare velger du aktiver eller noe lignede.

5169955[/snapback]

okei. gjør det i morgen jeg. må sove nå. snakkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...