Gå til innhold

Disc boot failure


3raz3r

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny harddisk, Western Digital 250GB Caviar SE SATA HD, og har satt den i. men da jeg skal starte opp igjen pc'en, så vil den ikke boote hverken den nye eller den gamle disken min. får meldingen; Disk boot failure, insert disk and press enter. noen som vet hva jeg må gjøre? :hmm:

 

MVH

3raz3r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du behøver ikke å stille inn på slave og master på sata disker, bare sett den gamle på sata0 og den nye på sata1 dette står på hoved kortet.

eller sata1 og sata2.

Er den gamle disken din sata eller "vanlig"?

5169406[/snapback]

det er en Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2. har det noe å si om det er sata2?

Lenke til kommentar

hmm, prøv og Installere xp på nytt. vis det ikke går så kan du Installere xp på den nye disken, og endre oppsett slik at den nye er på sata0 eller 1, å eventuelt foramtere den gamle etter du har installert xp på den nye.

 

 

 

Har du sjekket boot-rekkefølgen i BIOS?

er vel liten sansynlighet at det er det siden den starter uten den andre i?

Endret av Myrstad
Lenke til kommentar

det er egentlig opp til deg hvordan rekkefølge du vil ha. Det vanlige er å ha floppy, cd, hd, nettverk. For å teste nå kan du sette HD først. I noen BIOSer må man også spesifikt velge hvilken HD man vil boote fra, sjekk det også.

Jeg vil ikke anbefale deg å installere på nytt, prøv først å sette i kun den gamle HDen og se om alt er som det var før. Er det det er det ingen grunn til reinstall.

Lenke til kommentar
hmm, prøv og Installere xp på nytt. vis det ikke går så kan du Installere xp på den nye disken, og endre oppsett slik at den nye er på sata0 eller 1, å eventuelt foramtere den gamle etter du har installert xp på den nye.

 

De forrige gangene jeg har prøvd så har den ikke funnet noen disker, men det var før jeg endret på sata 1 og 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...