Gå til innhold

Scythe SCNJ-1000 Ninja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På Thermalright XP-90/XP-120 følger det med gummi som skal dempe vibrasjon, dette burde ha fulgt med på Scythe SCNJ-1000 NINJA synes nå jeg. Men man kan da alltids lage noe selv ?

5173155[/snapback]

Er nok rimelig liten vibrasjonsdemping i den lille listen, men den holder nok viften litt bedre på plass.

 

Nå skal de sies at klipsene til Thermalright er noe slakkere en Scythe sitt..

Lenke til kommentar
Jeg ser at dere har montert vifta på undersida av kjøleren, blåser oppover i kabinettet. Vil viften kunne monteres til høyre på kjøleren uten å komme i konflikt med ram på Asus A8N hovedkortene? Slik at den blåser bakover montert i kabinett.

5178584[/snapback]

 

Er jo greit nok å sette dem under hvis man har en kabinett-vifte i taket på kabinettet?

Ellers vet jeg ikke helt hvordan jeg skal sette dem på plass når 2stk vifter og 2stk ninjaer kommer på mandag.

Lenke til kommentar
Jeg ser at dere har montert vifta på undersida av kjøleren, blåser oppover i kabinettet. Vil viften kunne monteres til høyre på kjøleren uten å komme i konflikt med ram på Asus A8N hovedkortene? Slik at den blåser bakover montert i kabinett.

5178584[/snapback]

 

Jada. Man kan justere hvor høyt vifta sitter med klipsene. (Eller bare drit i klipsene og bruk strikk)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nå kjøpt meg en Scythe Ninja, og har montert den på mitt Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort. Monteringen gikk veldig greit (standardbraketten på hovedkortet passer faktisk), MEN...

 

...kjøleren er såpass stor at den dekker over den ene RAM-sokkelen!

 

Med andre ord sliter man med å bruke 4 minnebrikker sammen med denne komboen, i allefall dersom brikkene er like høye som mine (tviler vel litt på at det finnes noen som er lave nok til å gå under kanten av kjøleren). Skal man bruke 4 brikker, må man i såfall modifisere kjøleren litt, noe som trolig vil innebære at man må sage/klippe av en del av "håndtakene" på låseklemmene, samt muligens en del av noen av ribbene (aluminiumsplatene) også.

 

I mitt tilfelle løste jeg problemet ved å flytte mine to minnebrikker over til de andre to sporene, noe som forsåvidt ikke var noe problem, da jeg kun HAR to brikker. Ikke har jeg tenkt å bruke 4 brikker i fremtiden heller, siden jeg helst vil unngå bruk av 2T-timing.

 

Men det kan jo være greit å vite om dette problemet for de av dere som vurderer denne kjøleren kombinert med samme hovedkort som meg + 4 minnebrikker. ;)

Lenke til kommentar

Etter jeg byttet ut Venicen med Opteron så har jeg egentlig behov for bedre kjøling. Lurer på om denne er merkbart bedre enn den jeg bruker nå, Swiftech MCX6400-V med en 80mm vifte. Noen som har noen formening?

 

EDIT: Og om den passer MSI K8N Neo2 Plat hovedkortet...ser ut som den dekker over den ene minneplassen. Jeg bruker nemlig ocz rambooster slik at jeg trenger alle 4 slottene.

Endret av kavorka
Lenke til kommentar

Legger opp noen bilder her så dere kan se hvordan det ble hos meg ...

 

Specs :

 

2stk AMD Opteron 252 (2.6 GHz)

2stk Scythe Ninja SCNJ-1000

Tyan Thunder K8WE

 

http://www.vascotia.com/hw_pics/scythe_ninja_004.jpg

http://www.vascotia.com/hw_pics/scythe_ninja_007.jpg

http://www.vascotia.com/hw_pics/scythe_ninja_009.jpg

http://www.vascotia.com/hw_pics/scythe_ninja_010.jpg

 

Ninja'n er SVÆR og den dekker 1 minnebrikke på hver av slottene.

Til sammen veier disse (inkl. vifte) ca. 1.4 KG, dvs. jeg har ikke tørt å montere opp hovedkortet enda :/

 

Jeg vet mesteparten av vekten ligger på bunn av headpipe-kjøleren siden den er lagd av kopper og resten av aluminium. Så det bør gå greit, skal vel ikke knekke?

 

Blir spennende å se hvordan jeg egentlig skal montere de 120mm North-Q viftene,

hvis de skal stå slik de gjør nå vil de dra varme fra skjermkortet og blåse den igjennom CPU'ene! Uansett hvilken retning jeg setter dem vil en CPU få varm luft fra enten skjermkortet eller den andre CPU'en igjennom seg (NB: det er ikke plass for en vifte mellom CPU 1 og CPU 2, der skal i tillegg ATX12V og EPS12V pluggen være)!

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Rått oppsett lavizh :)

 

Tror ikke du får store problemer med å ha viftene slik de står nå. Å fjerne varmen fra skjermkortet er vel bare positivt uansett?

 

Kan jeg forresten spørre hva denne maskinen brukes til?

5292245[/snapback]

 

Joda, varme vekk fra skjermkortet er bra uansett men å dra den igjennom CPU-kjøleren? Greit nok blir varmen blåst rett igjennom og ut en kabinett-vifte på toppen, hmm.

 

Den brukes til musikkproduksjon ;-) ... har null problemer med å knele 2stk AMD Opteron 252!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...