Gå til innhold

MIST eller Asetek?


Anbefalte innlegg

Har vurdert vannkjøling lenge, og valget står nå mellom:

 

MIST Tsunami Dual rad.

 

og

 

Asetek WaterChill Power CPU kit Dual rad.

 

Kriteriene for valget mitt er kjøling, kvalitet, støy, utseende og kraft (tenker da på hvordan settene takler utbygging, altså GPU blokk, Chipset blokk i tillegg til CPU blokk.)

 

Hva ville dere valgt? Noen som har erfaringer med noen av settene?

 

Mvh.

ZinnX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan bare svare for Mist-settet.. jeg kan si er at jeg er imponert over kvaliteten, og alt man trenger følger med, unntatt batterivann.

 

Eneste er vel at blokken ikke er den grommeste som er å få, men den virker solid og god.

 

Når det gjelder støy er det vel så godt som lydløst.

5167147[/snapback]

 

Ok, så du har altså MIST settet? :) Tror jeg går for MIST da.. Men hvordan har du festet pumpen? På Asetek sine pumper følger jo sånne "sugeføtter" med for enkel festing.

 

Og kan noen fortelle meg hvordan jeg skal montere pumpe, radiator og vanntank? Har det noe å si om pumpa er høyere enn vanntank/radiator eller omvendt osv.?

Lenke til kommentar

Beklager litt sent svar..

 

I Mist-settet mitt monteres tanken på selve pumpen. Det er litt dårlig forklart i de ikke-eksisterende instruksjonene (jeg fikk ihvertfall ingen). Men man tar av et deksel på pumpen og monterer tanken på istedenfor der dekselet var.

 

Pumpen skal monteres på gulvet i kabinettet, stående på medfølgende gummidempede føtter. Regn med å måtte borre 4 hull i bunnen av kabinettet til å feste føttene.

 

 

Så lenge systemet er lukket har det ingenting å si hvordan de forskjellige komponentene står i forhold til hverandre. Eneste som kan være greit er å montere radiator med koblingene opp, slik at luft ikke samler seg i radiator.

Lenke til kommentar

Som det står over her, at med mist pumpen må man borre 4 hull for at den skal sitte. Det er faktisk sant. Men jeg har en annen løsning. Jeg bruker kraftig borrelås, det fungerer også utmerket. Om man flytter på pcen ganske ofte, drar mye på LAN osv, så er det jo en fordel å borre så det ikke flyr vegge mellom inni der under transport. Men, mist settet er utrolig bra. Har suset ett års tid nå, uten noe som helst problemer. Har 2stk singel radiatorer. I dag kjøles cpu / minne. Skal snart oppgradere til chipsett og gpu + en ekstra radiator. Velger du mist angerer du neppe! :)

Lenke til kommentar
ok har nu bestilt mist vannkjølingssett og AC vannblokk, "aquagraFX", 7800GTX :)

5191549[/snapback]

 

 

Du får komme med noen inntrykk og temperaturer

når du får satt opp settet ditt! Sitter å vurderer å bestille

selv nå snart!

5194091[/snapback]

 

Akkurat den GPU-blokken jeg å har tenkt på. Kom med tilbakemelding! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...