anonymm Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Hei, jeg har vw jetta GL 89 modell,jeg vil sette inn K&N filter. Slik ser origanel: Slik er delene : Lurer på om hvor k&N filteret skal? hadde vert fint om dere kunne redigere på bildene,eller merke opp å skrive hvor jeg setter den. Det jeg trur er at jeg skal fjerne den svarte boksen nr1,men da er del slik at det er 2 slanger jeg kjøper adapter slik at den settes rett på nr 10,men hva skal jeg gjøre da med rør nr 14? håper noen kan hjlpe.
Opus Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Nr. 14 er forvarminga, den er ikke kritisk å ha siden det er I-motor du har. Er det kon-filter du har, så må den sorte boksen bort ja. Bare du ikke roter det til med LMM-en(10), går allt greit. Ikke alle typer LMM er glade i filterolja, sånn at du er klar over det. Hva de forskjellige nummrene representerer ser du i programmet du har dumpet bildet fra.
Rebel-Rider Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 (endret) Du må også ha et adapterflens slik at du kan sette konfilter på LMM sensoren Eksempel på hjemmesveisa flens (den rustne tingen som står mellom selve filteret og LMM sensoren) Endret 17. november 2005 av zandro
anonymm Skrevet 17. november 2005 Forfatter Skrevet 17. november 2005 Tusen atkk for dere som skrev, nå vet jeg hvordan jeg skal montere filterest,men spørsmålet er hva skal jeg med nr 14? skal den bare være der? uten at den er tilkoblet til noe?
Rebel-Rider Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Bare ta bort hele greia, du trenger ikke nr 14
anonymm Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 (endret) Hei, skulle montere k&n filter idag og der ser det litt andeledes ut enn det på bildet. Her er bilden slik den ser ut : håper dere kan hjlpe meg nå.... (hvo den skal settes?hvordan den skal settes?hvordan tette det lille røret?) Takk for dere som har hjelpet meg til nå. Endret 18. november 2005 av anonymm
Rebel-Rider Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Ikke for å skuffe deg men du har ikke den motoren som du viste bilde av øverst, den øverste har innsprøytning mens din har en forgasser, det forandrer desverre ting ganske mye, en forgassermotor er avhengig av forvarming for å fungere slik den skal så et konfilter/KN filter vil jeg ikke anbefale deg å sette på motorn din da det kan oppstå ising pga dette.
anonymm Skrevet 19. november 2005 Forfatter Skrevet 19. november 2005 ok,takk for svaret,hm.... det var dårlig å høre om at k&n filter ikke var anbefalt
anonymm Skrevet 19. november 2005 Forfatter Skrevet 19. november 2005 Ikke for å skuffe deg men du har ikke den motoren som du viste bilde av øverst, den øverste har innsprøytning mens din har en forgasser, det forandrer desverre ting ganske mye, en forgassermotor er avhengig av forvarming for å fungere slik den skal så et konfilter/KN filter vil jeg ikke anbefale deg å sette på motorn din da det kan oppstå ising pga dette. 5174094[/snapback] lurer på hvorfor det vil skje ising? hvordan kan man ungå det? hvorfor skjer det ikke nå som jeg har vanlige filteren?
ilstang Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 ok,takk for svaret,hm.... det var dårlig å høre om at k&n filter ikke var anbefalt 5175704[/snapback] Hei Det finnes Kn filter som passer i den originale luftfilterboksen Da bytter du bare filteret med det originale. Mener å huske at Nbs har slike
Azzbicker Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 ok,takk for svaret,hm.... det var dårlig å høre om at k&n filter ikke var anbefalt 5175704[/snapback] Hei Det finnes Kn filter som passer i den originale luftfilterboksen Da bytter du bare filteret med det originale. Mener å huske at Nbs har slike 5177154[/snapback] Du kan få innsats filter fra K&N også...
anonymm Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 Ikke for å skuffe deg men du har ikke den motoren som du viste bilde av øverst, den øverste har innsprøytning mens din har en forgasser, det forandrer desverre ting ganske mye, en forgassermotor er avhengig av forvarming for å fungere slik den skal så et konfilter/KN filter vil jeg ikke anbefale deg å sette på motorn din da det kan oppstå ising pga dette. 5174094[/snapback] Snakket med en som solgte knfilter,han sa at det går an å sette kn filter i den bilen(med forgasser) og det skal gå bra,men jeg måtte stille bensin/luft forhåldet. Spørsmålet var da hvordan jeg skal stille den?og hvor mye?
Dr. Phil Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Drit i hele greia. du risikerer frost/ising i forgasseren og deretter blir det bare vas... Hva er hensikten med filteret uansett? Det er ikke mye effekt å hente for en Jetta.....
exs Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Drit i hele greia. du risikerer frost/ising i forgasseren og deretter blir det bare vas... Hva er hensikten med filteret uansett? Det er ikke mye effekt å hente for en Jetta..... 5194984[/snapback] man setter da ikke på k&n filter for effektens skyld heller da.... det er jo for og få fetere lyd
Kjeksen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 (endret) Du får da ikke så vanvittig mye fetere lyd med kun filteret. Der visst man fjerner det orgiane gummi røret md et aluminiums rør, det er da du virkelig hører pustelydene.. Endret 23. november 2005 av Kjeksen
Cultofluna Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Kjøp deg heller ett innsatsfilter.. å bygge om inntaket til en forgassermotor er lite smart Får ett greit filter til 7-800 kr..
anonymm Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Har snakket med han som selger, det han sier er at den vil funnke og uten noen problemer og om den ikke skulle funke bra så kan jeg levere den tilbake å få igjenn penga... Er det noen der ute som har prøvd knfilter på sin forgassermotor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå