Gå til innhold

Hjelp! DDR-Ram CL 2.5 VS CL 2?


Lsnake

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ny Ram til min pc jeg har bygget selv, så jeg passet på å bestille lik ram som sist. Da jeg fikk rammen, så sto det CL 2 i stedenfor CL 2.5 på selve Rambrikken. Jeg så på min gamle, der stod det CL 2.5.

 

Jeg lurer på nå, fungerer de sammen? Blir det problemer? Har jeg fått feil??

 

Jeg bestilte 128 MB DDR-Ram CL 2.5 266MHz AMD OK, og har tydeligvis fått CL 2.

Har en 256 brikke fra før.

 

Min konfigurasjon:

Abit KR7-A133

Amd Athlon 1.33GHz

256 MB Twinmos DDR-Ram

og bla bla bla andre unødvendige saker. Håper noen har svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Du har fått DDR RAM som er av bedre/høyere kvaliteten enn den du bestilte. CL2 er RASKERE enn CL2.5, men den er selfølgelig bakoverkompatibel med CL2.5 så jeg tror ikke det blir noen problem med det. Det som kan være problem er hvis den RAM du hadde fra før ikke er av samme merke (TwinMOS sa du) da kan det i noen skjeldne tilfeler føre til problemer fordi RAM modulene kan komme til å "IKKE tåle" hverandre.

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

aahh...tusen takk. Men da vil vel CL 2 minnet klokke seg ned til 2.5? Jeg har begge i nå, og maskina går som bare det, ikke noe ustabilitet eller kræsj. Begge to er Twinmos PC2100 266MHz. I BIOS kan jeg stille inn om jeg vil kjøre på CL 2.5 eller CL 2, eller om den skal avgjøres via SPD. Det eneste jeg synes var litt merkelig, var at om jeg satte CL 2.5 brikken i Bus 0, så fant han ikke CL 2 rammen i noen av de andre. Men satte jeg CL 2 rammen i Bus 0, så fant han CL 2.5 brikken i de andre. Kan det være fordi den raskeste må stå først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...