Gå til innhold

Civ 4. Finner ikke DVD-ROM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha installert spillet uten problemer, får jeg opp en feilmeldig som "can not locate you DVD-ROM"

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å starte?

5157099[/snapback]

Hmm...har fått den eit par gonger. Har du prøvd å starte spelet med "autostart"-en på DVD-en? Prøv å dobbelklikke på DVD-ikonet i "Min datamaskin".

 

Kay

Lenke til kommentar
Etter å ha installert spillet uten problemer, får jeg opp en feilmeldig som "can not locate you DVD-ROM"

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å starte?

5157099[/snapback]

Hmm...har fått den eit par gonger. Har du prøvd å starte spelet med "autostart"-en på DVD-en? Prøv å dobbelklikke på DVD-ikonet i "Min datamaskin".

 

Kay

5157247[/snapback]

Ja, har prøvd det og.. Samme feil..

Lenke til kommentar

CIV4 bruker "SafeDisc" kopibeskyttelse. jeg ser ikke bort fra at dette gjør det umulig å bruke på noen dvd-rom'er :(

 

Edit:

I så tilfelle kan du jo prøve å lage et image av dvd'romen og bruke anti-blaxx med daemon-tools eller alcohol 120% for å laste det. Tungvint, men du må jo få kjøre spillet :D Det er å anbefale!

Endret av pian
Lenke til kommentar
Jeg har også det samme problemet. Bytta faktisk inn spillet med en ny kopi, men får fortsatt samme feilmeldingen. Har du prøvd å innstallere det på en annen maskin? Vet ikke om det er PCen min det er noe feil med eller om det er DVD-plata..  :hmm:

5157516[/snapback]

Bytta faktisk spillet jeg også.. Uten at det hjalp. Spillet funker på andre maskiner, så det er noe med oppsettet på min maskin. Vet bare ikke hva feilen er..

Lenke til kommentar
CIV4 bruker "SafeDisc" kopibeskyttelse. jeg ser ikke bort fra at dette gjør det umulig å bruke på noen dvd-rom'er :(

 

Edit:

I så tilfelle kan du jo prøve å lage et image av dvd'romen og bruke anti-blaxx med daemon-tools eller alcohol 120% for å laste det. Tungvint, men du må jo få kjøre spillet :D Det er å anbefale!

5157560[/snapback]

 

Jeg ble faktisk så irritert at jeg lagde et image, og rev ut strømmen fra cd-rom. (bruker den aldri allikevel) Deretter brukte jeg alcohol 120% med imaget, og det fungerer greit, selv uten anti-blaxx.

 

Latterlig at disse kopisperrene oftere og oftere går utover folk som faktisk har kjøpt spillet, da hadde det vært bedre med noe alla Steam eller noe, hvor man autentifiserer seg online.(litt kjipt med Civ4 på hytta med en bærbar men) Såvidt jeg vet så finnes det vel noe "offline mode" greier til Steam også.

Lenke til kommentar
CIV4 bruker "SafeDisc" kopibeskyttelse. jeg ser ikke bort fra at dette gjør det umulig å bruke på noen dvd-rom'er :(

 

Edit:

I så tilfelle kan du jo prøve å lage et image av dvd'romen og bruke anti-blaxx med daemon-tools eller alcohol 120% for å laste det. Tungvint, men du må jo få kjøre spillet :D Det er å anbefale!

5157560[/snapback]

 

Jeg ble faktisk så irritert at jeg lagde et image, og rev ut strømmen fra cd-rom. (bruker den aldri allikevel) Deretter brukte jeg alcohol 120% med imaget, og det fungerer greit, selv uten anti-blaxx.

 

Latterlig at disse kopisperrene oftere og oftere går utover folk som faktisk har kjøpt spillet, da hadde det vært bedre med noe alla Steam eller noe, hvor man autentifiserer seg online.(litt kjipt med Civ4 på hytta med en bærbar men) Såvidt jeg vet så finnes det vel noe "offline mode" greier til Steam også.

5157593[/snapback]

Takker:) Hva menes det med å "lage et image"?

Lenke til kommentar
Gjør det i alcohol, der er det en sånn "image making wizard". Bare bruk den sammen med cd'en din

5159472[/snapback]

 

Dette var kanskje litt snaut hvis man aldri har gjort dette tidligere.

 

Her er ihvertfall en link til det du trenger for å komme igang:

 

http://m0004.gamecopyworld.com/games/pc_civilization_4.shtml

 

Digg med den intro-fixen også :thumbup:

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...