Gå til innhold

pc3200 + pc2700 = greit?


thaNg

Anbefalte innlegg

jeg har fra før twinmods (tror jeg) 1brikke som er 512, skal oppgradere til 1024 ram og trenger derfor 1 brikke til, er fornøyd med den jeg har nå, aldri noen problemer.. men siden 3200 brikker er raskere vil jeg invistere i det.. Kan jeg sette en gammel brikke med 2700 og en raskere med 3200 sammen!? selvom de ikke er samme merke? takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har fra før twinmods (tror jeg) 1brikke som er 512, skal oppgradere til 1024 ram og trenger derfor 1 brikke til, er fornøyd med den jeg har nå, aldri noen problemer.. men siden 3200 brikker er raskere vil jeg invistere i det.. Kan jeg sette en gammel brikke med 2700 og en raskere med 3200 sammen!? selvom de ikke er samme merke? takker for alle svar ;)

5157077[/snapback]

 

I utgangspunktet så bør vel dette gå.. (?)

Minnet ditt vil uansett ikke operere på raskere hastighet enn den tregeste brikken (2700). Jeg tror det er liten forskjell på 2700 og 3200. Spørs hvilken fsb cpu'en kjører på også tror jeg :) (det gunstigste er å ha et 1:1 forhold på cpu / ram ? )

Lenke til kommentar
jeg har fra før twinmods (tror jeg) 1brikke som er 512, skal oppgradere til 1024 ram og trenger derfor 1 brikke til, er fornøyd med den jeg har nå, aldri noen problemer.. men siden 3200 brikker er raskere vil jeg invistere i det.. Kan jeg sette en gammel brikke med 2700 og en raskere med 3200 sammen!? selvom de ikke er samme merke? takker for alle svar ;)

5157077[/snapback]

Det kan gå, men ikke anbefalt. I beste fall vil begge brikkene fungere på PC2700-hastighet. I verste fall kan du oppleve at maskinen blir ganske ustabil.

Lenke til kommentar

Det bør gå helt greit.

 

Dere som er skeptiske prater kanskje om "dual channel"? Siden trådstarter bare har en minnebrikke fra før så har han trolig ikke det og hvis han har det så kan kan evt problemer løses ved å sette brikkene på samme kanal.

 

Begge brikkene vil fungere på PC2700-hastighet. Ytelseforskjellen blir nok liten uansett selv om han kjører FSB/Ram 1:1 eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...