Gå til innhold

fps i cs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm... hva skal du med flere fps? kjører i 70 fps selv, å det er ikke merkbar forskjell på 30fps og 70 fps...

 

menneskeøye oppfatter bare 24 fps allikevel..!

 

men du skal vel ha 100 fps for å briefe eller.no, og jeg vet faktisk ikke om det går an, pga grafikkmotoren..

Lenke til kommentar

Lasse, du tar feil. Øyet oppfatter 24 bilder i sekunder på TV/Video, ja, men på spill vil man merke forskjell. Selv merker jeg STOR forskjell på 30 og 70 FPS. Dette kan enkelt bevises ved å ta tiden på antall sekunder siktet bruker på å trekke seg sammen ved 30 og 70 FPS. Ved 70 FPS vil siktet gli betydelig raskere sammen, noe som vil bety en hel del. Kommandoen for å sette max FPS til 100 er 'fps_max 100'.

Lenke til kommentar

Quote:


[...]

menneskeøye oppfatter bare 24 fps allikevel..!


 

Bullshit. Les litt om temaet før du kaster ut det der. Det var en gigantisk diskusjon om det der for noen måneder siden. Hvor vi kom fram til HELT andre svar.

 

Ellers, for å få mer enn 60FPS, om du er låst i dette, så antar jeg følgende:

Du bruker Windows XP

Du bruker vanlige NVIDIA drivere

 

Skaff deg Refresh Lock/RefreshLock Nvidia Refresh Fix (Som støtter driverne du bruker).

 

Hørte jeg noen som sa Google? Ikke? Neivel...

Google!!!

Lenke til kommentar

Diskusjon angående hvor mange "fps" øyet kan oppfatte

 

Og:

Sitat ifra DENNE siden:

Quote:


There is a common misconception in human thinking that our eyes can only interpret 30 Frames Per Second. This misconception dates back to the first human films where in fact a horse was filmed proving actually that at certain points they were resting on a single leg during running. These early films evolved to run at 24 Frames Per Second, which has been the standard for close to a century.


 

Enda et sitat:

Quote:


so, just how many frames per second can our human eye see past 100?

[...]

The Human Eye perceiving 220 Frames Per second has been proven, game developers, video card manufacturers, and monitor manufacturers all admit they've only scratched the surface of Frames Per Second.


 

Jaja, jeg er vel den eneste som leste alt, men kort sagt... Menneskets øye ser bare 24 FPS???

Svar: BULLSHIT! De ser mye mer. Hvor mye er ikke antageligvis ikke bevist på en tilstrekkelig god måte enda.

 

(punktum)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 16:01, las^se skrev:

hmm... hva skal du med flere fps? kjører i 70 fps selv, å det er ikke merkbar forskjell på 30fps og 70 fps...


 

Å joda! Man merker VELDIG stor forskjeld!

 

Quote:


menneskeøye oppfatter bare 24 fps allikevel..!


 

Helt feil!

 

Quote:


men du skal vel ha 100 fps for å briefe eller.no, og jeg vet faktisk ikke om det går an, pga grafikkmotoren..


 

100 FPS i CS merker man helt fin flyt! Jeg liker ikke under 70 FPS.

Lenke til kommentar

Jeg har under 10 i fps!!

 

Dette er en umulig framerate å spille med.

Dette gjelder ikke pcen i signaturen men den gamle PII 350mmx jeg bruker mens jeg venter på nytt hk.

 

Noen som kan hjelpe meg, har hatt dette problemet lenge nå.

 

Det er ikke gøy og ligge 2/8 i skills bare fordi pcen suger,

 

PS, kommer sjelden under 100 i ping heller.

tilogmed på gode norske servere.

Lenke til kommentar

Quote:


*quote*

menneskeøye oppfatter bare 24 fps allikevel..!

*/quote*


Helt feil!


Men herregud da, om du sier at det er helt feil kan du jo ihvertfall komme med informasjon til sider som forteller hvorfor. Å ha en "du har feil/jeg har rett" - diskusjon er jo helt bak mål.

 

Ellers henviser jeg til min forrige post.

Lenke til kommentar

I cfg filen til cs kan du først sjekke om fps_max er satt til hundre.

Men kjører du win XP, så er det 60 fps max som standard, derfor må du enten:

 

Hvis du har nvidia kort, så kan du laste ned en "unlock" her: http://www.voodoofiles.com/6648

 

Hvis ikke kan du laste ned programmet Power Strip, der du kan angi oppsettet for skjermen selv.

Uansett, så burde du finne ut hva skjermen din tåler på hvilke oppløsninger før du begynner å stille på dette, ellers kan det bli dyrt hvis du blir for optimistisk.

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

 

Det burde vel hjelpe litt, jeg ville anbefale å bruke nvidia unlocken, siden power strip må kjøre hele tiden (Ikke det at den tar så mye system res)

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at man oppfatter 24 frames som flytenede er også at det blir en "blur" i bildet på film når ting går fort, mens på dataspill er alle frames like skarpe.

 

Btw jeg har samme problem (i den gra det kan kalles det), framesen ligger godt låst på 71, uansett hvor mye/lite som skjer, max_fps hjelper ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg spiller en del cs og q3, og kan med sikkerhet si at øyet oppfatter mer enn 24 fps i spill.

 

Når du f.eks har spilt q3 over lengre stund med +90 fsp, og skruer opp oppløsninga så den går ned i 50-60 merker du forskjell. Det er ikke lett å oppfatte for de som ikke spiller mye.

Lenke til kommentar

gidder ikke bry meg med den evinnelige "hvor mange fps ser det menneskelige øye" diskusjonen. Den er minst like gammel og utslitt som "det heter AWM/AWP" diskusjonen.

 

Å endre max fps i configen er en ting, men hvis du vil ha mere fps må du ofte også endre innstillingene på skjermen din (høyreklikk på desktopen, innstillinger, advanced...etc..hele den regla der...).

Finn frem til der hvor du angir antall hz skjermen din skal kjøre. Står det f.eks 60 hz her, får du i realiteten ikke mere enn 60 fps omtrent. Sjekk hva skjermen din tåler og fyr opp hz'n.

Og/eller kan du også koble fra vertical sync, men om CS da oppgir 99 fps, så er det en "falsk" melding, for det er ikke da det du i realiteten får.

Lenke til kommentar

- For å se FPS skriv bare cl_showfps 1

 

- Man kan faktisk få 100 fps og ikke 99 som de fleste mener er maks. Hvis du på samme sted hvor du deaktiverer Vertical Synx (Høyreklikk på skrivebordet->Egenskaper->Innstillinger->Advanced->Klikk På Øverst Flapsen Til Venstre (Navnet På Skjermkortet Ditt)->Flere Egenskaper->Open-GL Innstillinger.) Setter Antisotropisk Filtring til f.eks4X (som jeg har) får du 100.

 

- Hvis du vil optimalisere internett linja di gjør følgende:

 

1. Åpne config.cfg fila di (med notepad) og putt inn disse verdiene istedet for de du har fra før. (Tør jeg anbefale søkemuligheten i txt dokumentet så du slipper å lete raua av deg)

 

(Jeg regner med at du har bredbånd da)

Dette er optimal settingene for bredbånd, men alle bredbåndsleverandørers ISP er jo ikke like. (Se steg 4)

 

rate "10000"

tracker "0"

cl_rate "9999"

cl_latency "0"

cl_updaterate "35"

cl_cmdrate "50"

cl_lw "1"

cl_lc "1"

cl_dlmax "128"

cl_timeout "35"

cl_cmdbackup "2"

cl_allowdownload "1"

cl_allowupload "1"

 

2. Start CS og finn en server hvor alle andre har bra ping f.eks GS Serverne (Bruk gjerne Gamespy)

 

3. skriv net_graph 1, 2, eller 3 i conoslen. Samme hvilken du velger, men treern er min favoritt.

 

4. Bruk disse kommandoene i consolen for å tweake dine settings til det optimale. (Legg merke til at pingen din vil forandre seg når du holder på med innstillingene .Pass på at du ikke har noe loss eller choke):

 

rate

tracker

cl_rate

cl_latency

cl_updaterate

cl_cmdrate

cl_lw

cl_lc

cl_dlmax

cl_timeout

cl_cmdbackup

cl_allowdownload

cl_allowupload

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...