Gå til innhold

gainward gf2 mx/mx 400 - 3dmarks.


arthoz

Anbefalte innlegg

mens jeg sitter å kjeder meg(read; orker ikke leke meg mer med pc'n min(den ligger i deler på kjøkkenet))

så tenkte jeg at jeg skulle overclocke broren min sin pc.

begynte med skjermkortet; gainward gf2 mx/mx 400

testa det i 3dmark 2001 SE først uten noen som helst fixing/trixing & overclocking, 762poeng(ca)..

veldig lite tenkte jeg. og skrudde av diverse ting(vsync og div(som jeg har lest at man kan skru av for å få bedre ytelse)), overclocka til 205/195 (gpu/ram).

kjørte på nytt. 1659 i score.

sjekka gjennomsnittet på skjermkortet og fant ut at det var på 400marks mer enn på testen min.

hvorfor?

 

en annen som har tatt testen har 2666poeng, eneste som skiller seg fra pc'n min er ram'n, hvor han/hun har 384 og jeg har 256.

 

kjører på default settings i 3dmark 2001 SE

har de nyeste driverne til skjermkortet

pc-specs;

cpu: 1-Intel P3 Celeron (Cu), 850@875MHz, 128KB

Ram: 2x 128mb SDRAM 133

skjermkort; gainward gf2 mx/mx 400

Res; 1152x864 16bit 75Hz

hk; unknown, noe driit :razz:

 

noen forslag anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drev å lekte meg litt med fattern sin pc og klarte å få 2900p i 3dmark 2001se.

Den har gf2mx200,256mb sdram og amd 1ghz.

Du får ikke noe mer poeng hvis du har mer ram, men hvis du har raskere ram så kan du få endel poeng ekstra.

Du kan også prøve med noen andre drivere til kortet, kanskje du får mer da.

 

[ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-08-28 21:28 ]

Lenke til kommentar

OK, jeg har kanskje et litt annet kort, men jeg klarte 3223 etter litt klokking. (skal klare mer.. Kloke klokke klokke...)

 

Har et Abit GF2 t400 som går på 245 på coren og 390 på minnet.. (vet ikke om det er bra eller dårlig.. Men jeg tror jeg kan gå lengre...)

 

Synes det er ganske stilig i hvert fall med tanke på at det ikke er vifte på kortet :grin:

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

jeg har 214/205 uten kjøleribbe på ram og med en s478 kjøler på fra coolermaster.. får ikke lest av temp men. rammen blir VARM og klokke rjeg gpu mer så får jeg streker.. tipper det er pga rammen mangler ribbe.. den er så varm at jeg ikke kan ta på den og gpu får jeg jo ikke sjekket men jeg kjenner ikke noe forskjell fra bakside av gpu til et annet sted på kortet så den er har vel fin temp..

 

2550 i 3dmark2001se

med p3 733mhz

gf2 mx400 fra asus

og annet dritt som sdram 256mb pc133

er 2550 bra med dette systemet ?

ps har en p4 1.7ghz med gf2gts ikke overklokket .. får bare 2930 i 3dmark2001se ? litt lavt ? hvordan få høyere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...