Gå til innhold

Min 259IEN er komen i hus- SUPERT


permo

Anbefalte innlegg

Hei;

 

Fekk 259-en min i går fra Netshop.

 

Konfigurasjon:

 

Centrino 2.0 533

Fujitsu 100 Gbyte

1024 Mbyte RAM

Bluetooth

DVD

ETC.etc.....

 

Har no lagt alle program og drivarar inn på maskina og eg synes den er heilt Super.

Det er nesten ikkje viftelyd/ harddisklyd slik at ein lurer på om den er slått på ;-)

I og med at det er 2. dagen eg brukar ho så er det litt tidleg å gi nokon bruksrapport enda.

Av andre trådar i forumet ser eg at ein kanskje skal tenkje seg om før ein kjøper frå andre land sine nettbutikkar.

Trasig for dei som har kjøpt i Danmark og må sende den inn dit; mykje bortkasta tid ja.

Vonar at det går bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei;

 

Brennaren i min 259IEN er ein Samsung TS-L532A.

 

Kjenner du denne?

 

God/ dårleg eller...?

5142715[/snapback]

 

I Nero kjem det ein tilleggsID: VTI51

 

Lesehastighet 24 X (4234 KB/s)

 

Lesehastighet DVD 8 X (11080 KB/s)

 

Kan av og til verke som om DVD brennaren har litt tregt for å køyre Autorun- filen på diverse plater.

Lenke til kommentar

Samme brenner som i min 259 da.

 

For all del, hold deg til 8x plater fra anerkjente merker! F.eks verbatim Advanced AZO eller Taiyo Yuden.

 

16x = Brennes kun på 4x og oftest uleselig plte.

Mange 8x av mindre kjente produsenter = Brennes av og til bare på 4x. Ofte uleslig plate.

4x = Brenes bare på 4x og ofte uleselig plate.

 

Bare så du er advart - bruk kvalitetsplater som er 8x sertifisert.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjekk smertefritt? Hadde vert fint om den kjørar F.E.A.R eller lignande leikande lett :)

5143647[/snapback]

 

:roll:

 

Det spillet krever sykt mye, vil anbefale en bærbar med nvidia 7800 skjermkort for å spille det spillet med bra med detaljer.

5144229[/snapback]

 

Etter som eg har forstått så er skjermkortet i 259IEN mogleg å skifte? Tek eg feil her eller er info rett?

Lenke til kommentar
Gjekk smertefritt? Hadde vert fint om den kjørar F.E.A.R eller lignande leikande lett :)

5143647[/snapback]

 

:roll:

 

Det spillet krever sykt mye, vil anbefale en bærbar med nvidia 7800 skjermkort for å spille det spillet med bra med detaljer.

5144229[/snapback]

 

Etter som eg har forstått så er skjermkortet i 259IEN mogleg å skifte? Tek eg feil her eller er info rett?

5144362[/snapback]

 

I teorien ja - men man må passe på at det ikke blir et skjerkort som avgir mer varme da kjøleren ikke er dimensjonert for dette. Så å bytte med f.eks et nvidia 7800 kort er uaktuelt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjekk smertefritt? Hadde vert fint om den kjørar F.E.A.R eller lignande leikande lett :)

5143647[/snapback]

 

:roll:

 

Det spillet krever sykt mye, vil anbefale en bærbar med nvidia 7800 skjermkort for å spille det spillet med bra med detaljer.

5144229[/snapback]

 

Etter som eg har forstått så er skjermkortet i 259IEN mogleg å skifte? Tek eg feil her eller er info rett?

5144362[/snapback]

 

I teorien ja - men man må passe på at det ikke blir et skjerkort som avgir mer varme da kjøleren ikke er dimensjonert for dette. Så å bytte med f.eks et nvidia 7800 kort er uaktuelt vil jeg tro.

5144621[/snapback]

 

Kanskje; men det er vel eit forsøk verdt dersom ein ikkje er nøgd med det kortet som sit i.

 

Eg ser ikkje noko snarleg behov for å skifte grafikk-kort i denne maskina; alt går så det suser uansett.;-)

Lenke til kommentar
Gjekk smertefritt? Hadde vert fint om den kjørar F.E.A.R eller lignande leikande lett :)

5143647[/snapback]

 

:roll:

 

Det spillet krever sykt mye, vil anbefale en bærbar med nvidia 7800 skjermkort for å spille det spillet med bra med detaljer.

5144229[/snapback]

 

 

Nettopp rundet FEAR på min 259IEN 1.73ghz 1GBram i 1280x1024(ekstern skjerm), kjørte spillet helt fint på 60-70 FPS på litt over middels effekter.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Samme brenner som i min 259 da.

 

For all del, hold deg til 8x plater fra anerkjente merker! F.eks verbatim Advanced AZO eller Taiyo Yuden.

 

16x = Brennes kun på 4x og oftest uleselig plte.

Mange 8x av mindre kjente produsenter = Brennes av og til bare på 4x. Ofte uleslig plate.

4x = Brenes bare på 4x og ofte uleselig plate.

 

Bare så du er advart - bruk kvalitetsplater som er 8x sertifisert.

5142972[/snapback]

 

Foreslår en egen tråd med hensikt om å finne den perfekte DVD-drev kanditat/modell til 259IEN maskinen som passer fysisk , tar du utfordringen? (lat...)

Lenke til kommentar
Samme brenner som i min 259 da.

 

For all del, hold deg til 8x plater fra anerkjente merker! F.eks verbatim Advanced AZO eller Taiyo Yuden.

 

16x = Brennes kun på 4x og oftest uleselig plte.

Mange 8x av mindre kjente produsenter = Brennes av og til bare på 4x. Ofte uleslig plate.

4x = Brenes bare på 4x og ofte uleselig plate.

 

Bare så du er advart - bruk kvalitetsplater som er 8x sertifisert.

5142972[/snapback]

 

Foreslår en egen tråd med hensikt om å finne den perfekte DVD-drev kanditat/modell til 259IEN maskinen som passer fysisk , tar du utfordringen? (lat...)

5150823[/snapback]

 

Mulig jeg har funnet noe enda bedre (som gjør at man slipper å kjøpe nytt drev og bytte).

 

Nemlig ny firmware - skal teste denne litt for å se om den hjelper - og så legge den ut for nedlasting.

Lenke til kommentar
Ta maskinen med til en plass med trådløst nett som virker og se om maskinen finner nettet? :p

 

Min 259 har meget gode signalforhold ihvertfall.

5152565[/snapback]

 

 

No går alt så det susar.

 

Veit ikkje om det er mykje vits i å ha 108- rutar men det verkar flott.

 

Maskina er vanvittig stille og eg forstår no den som sa at dei var i tvil om den var påslått.

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pc :D

 

Fikk selv min 259IEN i går, er storfornøyd så lang ... tenker jeg skriver en brukertest når jeg har fått testet maskinen litt.. men foreløpig ser alt ut til å fungere knall altså :)

 

Bestilte den fra Netshop med:

 

Celeron M 1,73ghz

1gb DDR2 @ 533mhz

60gb WD 5400rpm

Nvidia GF6600

 

Tok et par dager å få den sendt, kjapp levering og knall service fra Netshop så langt. De heiv med en Lion i eska og, ikke store saken, men et stort pluss +++ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...