Gå til innhold

Mulig å ha en privat gsm server..?


Aleksweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
Du kan regne med å få besøk hjemme fra rette myndighet dersom noen finner ut om et slikt nettverk uten konsesjon. Jeg ville med andre ord ikke prøvd meg..

5137929[/snapback]

 

Så lenge signalene ikke går over 100m tror jeg ikk dette er noe problem (Uten om att jeg skal være for sikkert)

 

Men man ville også trenge egne gsm-kort i mobilen, noe som også kan bli litt vanskelig.

Hvor lov dette er har jeg ingen anelse om. Men du kan jo altids sende en mail til telenor eller noe. Kanskje du får noe svar av dem.

 

Hadde vert kult og satt opp ett eget gsm nett :yes:

Lenke til kommentar

er konsesjon på frekvensene som brukes, og det er rimelig avansert system som brukes. Er nok ikke bare bare å få tak i GSM Transiver (TX/RX). Er meget spesiel modulasjonsform som brukes. Man bør også tenkte på det med caller-id - forwarding av tafikk, kryptering..++

 

kjøp heller noen walkie-talkies på el-kjøp :D

Lenke til kommentar
Det er en liten ting jeg lurer på angående dette. Jeg vet at før (vet ikke om det går nå lenger) så kunne du sende sms helt gratis via mIRC. Tror det her var snakk om en privatperson som hadde laget et system av noe slag, men jeg vet ikke hvordan det virket. Noen som har anelse?

5160391[/snapback]

 

Ett skript eller applikasjon som sender meldingen til en GSM server som du definerer selv, var mange av disse for noen år siden. De fleste gratis meldingsserverne ble lagt ned etter hvert som følge av trafikk volumet, desverre.

 

SMS fra Outlook virker veldig bra hvis du har Telenor Mobil, billigere å sende meldinger via Outlook enn fra telefonen og.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei! Jeg ser dette er litt sent da, men jeg har også sett på muligheter for en privat GSM stasjon. Det er på ingen måte lettvint, men det er mulig. Jeg tenkte på å konvertere til amatørbåndet på 1240-1300MHz for å slippe mas med støykontrollen da.

 

Som basestasjon har du visstnok mulighet til å slå av krypteringsfunksjonen. Da har du mulighet til å godta alle tilkoplinger uten å måtte finne ut hvilken nøkkel (Ki) og krypteringsalgoritme som ligger gjemt i SIM kort rundt deg. Siden den normale stabile mannen i gaten ikke pleier å søke etter nye ukjente mobilnett til stadighet, blir det kanskje ikke kjempetrafikk fra tilfeldige trafikanter i nærheten.

 

Det finnes open source software som er godt egnet til dette. Det du trenger er en PC, en datanerd som er gla i C++ programering[1], og en USRP med transciever[2]. Software er gratis, og hardware koster i dag $950. PC kommer i tillegg.

 

[1]http://openbts.sourceforge.net/

[2]http://www.ettus.com/order

 

Hvis noen får til noe, er det veldig interessant å høre hvordan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...