badboy92 Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 (endret) Hei! Får en blå skjerm ved oppstart av en harddisk jeg prøver å reparere. Feilkoden er: 0x0000007b Jeg har mener at det kan være et virus på boot sektoren men er ikke sikker. Problemet er bare at jeg ikke får disken i gang samma hva jeg gjør for å kunne prøve å reparere den! Så mitt spørsmål blir: Hvordan kan jeg få i gang disken så jeg i det hele tatt kan prøve å reparere den, eller er det ute med den? Håper noen kan svare meg raskt da dette haster! På forhånd takk! Endret 10. november 2005 av badboy92
pmarius Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Kanskje lurt å formatere disken din, og å gjøre en reinstallering av Windows her?
TCi Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Du kan prøve å skrive en ny bootsektor ved å skrive fixboot og fixmbr i recovery console. Hvilken Windows versjon bruker du? I XP og 2000 kan du gå til recovery console ved å velge R når du starter opp Windows installasjonen med cd ved oppstarten.
badboy92 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Kanskje lurt å formatere disken din, og å gjøre en reinstallering av Windows her? 5135098[/snapback] Tenkte det samme men det var det å komme til den......kommer meg ikke inn i det hele tatt. den bare restarter uansett hva jeg gjør...
badboy92 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Du kan prøve å skrive en ny bootsektor ved å skrive fixboot og fixmbr i recovery console. Hvilken Windows versjon bruker du? I XP og 2000 kan du gå til recovery console ved å velge R når du starter opp Windows installasjonen med cd ved oppstarten. 5135411[/snapback] Jeg bruker xp pro. Dusten meg har jo somla bort cden...er det noe håp at jeg klarer å fiske ut det som ligger på disken tror du?
TCi Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Vet ikke om du kommer deg til recovery console på annen måte enn via installasjonen. Men lån en cd med noen. Win'2000 cd fungerer også. Bare velg R når det dukker opp første gang.
badboy92 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Skrevet 12. november 2005 Vet ikke om du kommer deg til recovery console på annen måte enn via installasjonen. Men lån en cd med noen. Win'2000 cd fungerer også. Bare velg R når det dukker opp første gang. 5136427[/snapback] Hei igjen! Gjorde som du sa. først kjørt jeg en chkdsk og fant feil. så fixboot og deretter ingen feil så fixmbr men disken stopper med blåskjerm like forb.... likevel. Har du flere tips? Hadde lyst å redde innholdet på disken. Men regner jeg med at jeg nå i alle fall kan få den i gang igjen med format.! Håper du har et tips til meg!
r_k Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hvis du ikke er redd for å måtte resofte hele maskina, så kan du ta disken opp på en annen maskin. Ta bacup av det du enn måtte ønske for så å reformatere kassa. Mye knot, men det funker. Har faktisk selv måtte gjort det et par ganger da noen bekjente av meg hadde virkelig tryna maskina. Får du maskina opp i safe mode? Jeg var plaget med at windows hadde oppgradert netkort driverne på en av maskinene mine. Da gikk den i en VELDIG kjapp blåskjerm før den fortsatte med en boot-loop. Men safe mode uten networking, for så å disable nettkortet gjorde susen for meg. Dro ned rette drivere og livet var plutselig litt lettere.
badboy92 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Skrevet 12. november 2005 Hvis du ikke er redd for å måtte resofte hele maskina, så kan du ta disken opp på en annen maskin. Ta bacup av det du enn måtte ønske for så å reformatere kassa.Mye knot, men det funker. Har faktisk selv måtte gjort det et par ganger da noen bekjente av meg hadde virkelig tryna maskina. Får du maskina opp i safe mode? Jeg var plaget med at windows hadde oppgradert netkort driverne på en av maskinene mine. Da gikk den i en VELDIG kjapp blåskjerm før den fortsatte med en boot-loop. Men safe mode uten networking, for så å disable nettkortet gjorde susen for meg. Dro ned rette drivere og livet var plutselig litt lettere. 5142480[/snapback] hei saken er at jeg ikke får den opp i safe mode....... går bare rett i blåskjerm med overnevnte feilkode....så jeg vet ikke helt. er ikke min disk derfor jeg er så keen på å redde den. men jeg vet ikke. hadde det bare vært en vei inn....
Slettetavmeg Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Prøvd å boote med en LiveCD? For å få brent ut/backet opp data mener jeg.
badboy92 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Skrevet 12. november 2005 Prøvd å boote med en LiveCD? For å få brent ut/backet opp data mener jeg. 5143337[/snapback] En livecd? Er ikke helt med. Jeg tror boot sector er seriøst ute og sykler. Tar imot tips raskt, for nå er jeg ikke mange cm fra å trykke inn format c:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå