Gå til innhold

Problemer med musa/siktet i MP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når jeg spiller BF2 online så har jeg ett plagsomt problem med musa. Siktet "hopper" til siden hele tiden, dvs ca hvert 10 sekund. Jeg har ingen mulighet til å kontrollere dettte, plutselig har jeg snudd meg 90 grader eller 180 grader uten at jeg får gjort noe som helst.. ganske så surt når jeg f.eks skal løpe bort ifra artilleri eller tanks, plutselig (jeg blir snudd i en hastighet på 1/1000 sekund) løper jeg motsatt vei INN mot artilleriet eller under tanksen!

Dette har jeg aldri opplevd før verken i single player på bf2 eller i noe annet spill.

Jeg har ping som ligger på 30-80 på nordiske servere. FPS`n ligger på ca 30-40. Jeg kjører på low-mid grafikk på 800x600 (jeg har satt nesten all grafikk på low for å se om det hjalp).

Min pc er helt middelmådig: AMD 2800+, 1,5gb ram, Radeon 9800pro. Jeg bruker en a4 tech optisk mus. Alle drivere er oppdatert.

Jeg er forholdsvis ny i spillet ( spillt i 10-12 timer) så jeg har blitt vant til det. Men hadde allikevel vært godt å blitt kvitt problemet.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Når jeg spiller BF2 online så har jeg ett plagsomt problem med musa. Siktet "hopper" til siden hele tiden, dvs ca hvert 10 sekund. Jeg har ingen mulighet til å kontrollere dettte, plutselig har jeg snudd meg 90 grader eller 180 grader uten at jeg får gjort noe som helst.. ganske så surt når jeg f.eks skal løpe bort ifra artilleri eller tanks, plutselig (jeg blir snudd i en hastighet på  1/1000 sekund) løper jeg motsatt vei INN mot artilleriet eller under tanksen!

Dette har jeg aldri opplevd før verken i single player på bf2 eller i noe annet spill.

Jeg har ping som ligger på 30-80 på nordiske servere. FPS`n ligger på ca 30-40. Jeg kjører på low-mid grafikk på 800x600 (jeg har satt nesten all grafikk på low for å se om det hjalp).

Min pc er helt middelmådig: AMD 2800+, 1,5gb ram, Radeon 9800pro. Jeg bruker en a4 tech optisk mus. Alle drivere er oppdatert.

Jeg er forholdsvis ny i spillet ( spillt i 10-12 timer) så jeg har blitt vant til det. Men hadde allikevel vært godt å blitt kvitt problemet.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

5132576[/snapback]

Kan være at du har en farget musmatte, noen optiske muser reagerer vrient på farerik musmatte.

Har du 1,5Gb ram? 3 512 brikker da? og det kjører stabilt?

Skrevet

Tror ikke det er muesmatten sin skyld siden det skjedde ofte mens han sprang rett fram. Men man kan ikke utelukke musa. Hadde selv en Microsoft mus før som oppførte seg litt rart av og til. Kanskje ny mus?

Skrevet
Har du 1,5Gb ram? 3 512 brikker da? og det kjører stabilt?

Har en på 1gb og en annen på 512. Funker greit det ja, merket ingen forskjell etter å ha

oppgradert med 1gb men... :hmm:

Jeg kan prøve å få lånt en annen mus, men jeg tviler på at det hjelper siden spilet går helt fint i single player og alle andre spill.

Har det noe å si at jeg spiller over trådløst nettverk? Jeg har jo grei ping (30-80) og jeg får sjelden "there is a probem with your connection" (rundt 1-2 ganger i timen).

Skrevet

Har et lignende problem, musen hopper opp.

Når jeg skal til å skyte på noen ender jeg opp med å skyte opp i luften menst jeg løper i sirkler. Jeg tror det kan ha noe med at laseren sender tilbake opp til musen pga. skinene musemappe...

Skrevet

Jeg har også dette problemet, det skjer bare noen ganger, heldigvis.

Men kanskje det kunne være en ide og bruke en bomullspinne eller noe for å rense "det optiske øyet."?

Skrevet
i og med at det ikke skjer i SP tyder det på at problemet er lag relatert, og ikke nødvendigvis har noe med musen å gjøre.

5134663[/snapback]

Er nok mest sannsynlig. Ihvertfall når fps ligger på 30-40.

Skrevet

Han sier at det gåt bra i SP, dvs det er ikke musa som er problemet...

Er nok heller linjeproblemer eller serverproblemer som forårsaker dette. (Som cyberPanda poengterte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...