Gå til innhold

Død IBM disk?


Lynx

Anbefalte innlegg

Næmmen, tror jammen en IBM disk har avgått med døden, for en gangs skyld...

Benyttet en 22GB IBM disk i en HD skuff på jobben, kopierte over noen filer jeg skulle ha med hjem..

Kom hjem, puttet HD skuffen inn i den ene pc'en min og startet opp... Bootinga tok 15 min og maskina kom aldri helt inn i windows (XP). Da jeg tok ut harddisken brannt jeg meg nesten på plasten som skuffen består av!! Harddisken har blitt benyttet i skuffen over lang tid så det skal ikke være problemet... Og maskinen bootet som vanlig når jeg tok ut skuffen...

Regner nesten med at disken er død, så dette innlegget er hovedsaklig kun for å bekrefte min manglende tillit til IBM's lagringsmedia...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt har jeg brukt harddisken i skuff over lang tid nå 6-8 måneder, og den har bare vært så varm en gang tidligere og det var når PSU vifta i jobbmaskinen hadde dødd... (Minikabinett + død PSU vifte = Steke speilegg på kabinettet!!!)

Men det er nesten 2 måneder siden.. Ellers så har harddisken kun vært lunken etter 8 timers bruk...

Det var noen rare lyder fra maskinen den dagen disken blei varm (nå siste gangen), det kan tyde på at det var disken som prøvde å si takk for seg... :sad:

Lenke til kommentar

Min IBM 120gxp, 80GB harddisk kom med noen rare skrapelyder og klikkelyder i begynnelsen av august. Dette ble bare verre og verre etterhvert, og til slutt kuttet mesteparten av lesehodene i disken ut, slik at den bare leste i 1.5 MB/sec mot ca. 40 som er normalt. Jeg har sent tilbake disken på garantien og kommer til å få ny snart

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-08-27 17:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...