Gå til innhold

Installering på en Compaq Evo N115


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har plassert tråden rett. Hvis ikke ber jeg om at en moderator flytter den til rett plass.

 

Jeg har en Compaq Evo N115 som jeg lovde å fikse for en kar. Men problemet er at han har ingen CD'er lengre :( Det er 2 partisjoner på maskinen. Ene heter System_vol elns, og inneholder mange filer. Sikkert noen form for installasjons filer.

 

Det er Windows XP Home lisens på maskinen. Så jeg tror kanskje det er Home på den partisjonen. Men problemet er at jeg finner ingen plass på internett der jeg kan laste ned CD eller Diskett som kan trigge en installasjon. Noen som har, eller vet om en slik CD/Floppy? :)

 

Eller, seff, hvis dere har andre tips, kom med dem! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være mulig å få tak i en? "Alle" har jo PC m/Windows idag. Dere kjenner sikkert noen som kan låne dere en?

 

Du kan ev. prøve å starte opp med en DOS-diskett og se om du får tilgang til setup-filene. For å starte innst. skriver du winnt.exe i i386-mappa.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Joda, men alle som jeg kjenner har windows xp pro. PGA alle jeg kjenner tar kontakt med meg for tips, og jeg gir bare windows xp pro som tips :p

 

Jeg så litt etter på den disken men os på. (rekner med det er os på den) der ligger det ingen i386 mappe som på vanlige installasjons cd'er. Tror det er en form for image på den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...