Gå til innhold

I-Mate K-Jam


Anbefalte innlegg

Også har jeg lest noe om at I-Mate'n har for mye programmer i minnet, slik at den blir tregere enn hva Qtek'en blir. (Dårligere programmert ROM)

5121486[/snapback]

Joda, var vist ca 400,- i forskjell på Qtek'en og i-Mate

5122921[/snapback]

Så med tankegangen "Less is more" i bakhodet er altså Qtec-versjonen både billigere og bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Correct me if i'm wrong, men Q-tek og Imate er den samme tlf....

 

Har en I-mateSp5 her strålende TLf, samt at jeg har en W800i oh N70...

 

Skal ha en... har ikke bestemt meg ennå :(

 

Fikk lyst på denne 9100.. nå asså! :p

Qtek or I-mate?

 

Like other HTC smartphones HTC Magician will appear in the market under various trademarks depending on the local market. The Magician will have the following names: Qtek s100, I-mate JAM, MDA Compact, Dopod 818, mini-XDA and so on. They will differ only in the set of preinstalled applications and inscriptions on the casing, other features will be completely identical

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Joda, var vist ca 400,- i forskjell på Qtek'en og i-Mate

 

 

Der er ikke noen som har lyst å kjøpe en pent brukt iPaq HW6515  :hmm:  Fikk fryktelig lyst på denne (riktig nok i Qtek utgave)

 

Lurer på om de har fått rettet opp feilen med at PDA'en mister kontakt med GSM nettverket en liten tid etter man avslutter samtaler, i Windows Mobile 5.

5122921[/snapback]

 

 

Kan man egentlig bruke Skype på denne?

Den har jo bare 195Mhz prosessor? På skype sine sider står det at PDA

er må ha minst 400 Mhz?

 

:-|

Lenke til kommentar
Joda, var vist ca 400,- i forskjell på Qtek'en og i-Mate

 

 

Der er ikke noen som har lyst å kjøpe en pent brukt iPaq HW6515  :hmm:  Fikk fryktelig lyst på denne (riktig nok i Qtek utgave)

 

Lurer på om de har fått rettet opp feilen med at PDA'en mister kontakt med GSM nettverket en liten tid etter man avslutter samtaler, i Windows Mobile 5.

5122921[/snapback]

 

 

Kan man egentlig bruke Skype på denne?

Den har jo bare 195Mhz prosessor? På skype sine sider står det at PDA

er må ha minst 400 Mhz?

 

:-|

5125596[/snapback]

Her må du sammenligne prosessorene med Intel og AMD-teknologi.

Hvor Centrino-prosessorene kjører på mye lavere klokkehastighet enn Pentium-prosessorene, er fortsatt Centrino-prosessorene like bra, om ikke bedre enn Pentium ;)

Lenke til kommentar

Her må du sammenligne prosessorene med Intel og AMD-teknologi.

Hvor Centrino-prosessorene kjører på mye lavere klokkehastighet enn Pentium-prosessorene, er fortsatt Centrino-prosessorene like bra, om ikke bedre enn Pentium ;)

5127675[/snapback]

 

Skjønner hva du prøver å si, men du blander sammen utrykkene dine litt.

Centrino er en platform, ikke en CPU. For å få ett "Centrino stempel" må en latop ha ett spesielt chipset, prosessor og trådløst kort. Prosessoren som benyttes i Centrino "pakken" er en Intel Pentium M.

Dette blir da litt forvirrende når du sammenligner Intel Pentium M ("Centrino") med Pentium. Med Pentium mener du nok Pentium IV. For det stemmer det du sier at MHz for MHz så er Pentium Mobile mye kraftigere enn en Penium IV.

 

Om dette også gjelder disse prosessorene som benyttes i mobiltelefoner, det vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Oppdateringer, synkronisering og annet windows tull..

 

Har bestilt meg en Qtek 9100 (praktisk talt den samme som i-Mate K-Jam) og gleder meg sykt til den kommer.

 

Etter å ha lest testen her på amobil.no, må jeg si at jeg stusset litt over Simen J. Willgoh uttalelser under ” Elendige synkroniseringsmuligheter”

 

Sitat fra testen:

 

”Det som derimot overrasket oss var at svært mange Windows-baserte PC-er ikke kan synkroniseres. Grunnen til det er at du trenger Microsofts ActiveSync 4.0 for å kunne koble deg opp mot telefonen, og for å kunne installere ActiveSync 4.0 så må du også ha samtlige av Microsofts siste servicepakker på plass.

 

For vår del var det dråpen. Etter først å ha slitt i timevis med å få en blåtann-tilkobling til Mac-en, uten hell, måtte vi nå tvinges gjennom timer med oppgradering av Windows og diverse andre programmer for i det hele tatt å kunne gjenkjenne telefonen på datamaskinen. Hvis Microsoft har som mål å treffe brede brukergrupper med sine nye telefoner, så burde de virkelig skjerpe seg og ikke sette krav som gjør at 95 prosent av alle mobilbrukere ikke får brukt telefonen sin fullt ut uten oppgraderinger.”

 

For at ActiveSync 4.0 skal fungere så må man ha samtlige av Microsoft siste servicepakker på plass, og at det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Hallo!!! Jeg regner med at de mennesker som sitter og tester her på amobil.no, hw.no osv, vet at man MÅ holde seg oppdatert med de siste servicepakker, og andre oppdateringer som Microsoft kommer med. Vist ikke amobil.no, hw.no osv operatører/journalister/medarbeidere ikke gjør det, så er tillitten til dem veldig svekket.

 

Neste alle som eier en pc i dag, vet at man må holde seg oppdatert med siste patcher etc fra MS, vist ikke er de ute å kjører, da på ulent skogsterreng.

 

Vennlig hilsen

 

-Big V-

Lenke til kommentar
Neste alle som eier en pc i dag, vet at man må holde seg oppdatert med siste patcher etc fra MS, vist ikke er de ute å kjører, da på ulent skogsterreng.

5166270[/snapback]

Det er så feil som det kan bli. Jeg tviler veldig sterkt på at mer enn 20% av Windowsbrukerne faktisk har en fullt oppdatert maskin.

 

Men når vi tenker på målgruppen til denne telefonen, så burde det være en selvfølge at vedkommende hadde en oppdatert maskin, eller klarte å oppdatere. Tror ikke det er så mange fullstendig uten datakunnskaper som kjøper en PC-mobil til 6000,-

 

Synes derfor ikke dette er noe å trekke for...

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg i at de som kjøper seg en pc-mobil til 6000,- har helt sikkert (kanskje) litt mer datakunnskap enn gjennomsnitt brukeren på en personlig computer.

 

Og du har også litt rett i at disse windows brukerne ikke har en fult oppdatert med Microsoft sine patcher og servicepakker.

 

Men det jeg stusset litt over, var det journalisten skrev om, at han måtte sitte flere timer å oppdatere sin pc. Jeg går ut i fra at han og de andre som sitter her på amobil.no og søsterselvskap har den nødvendige kompetanse for å få sine pc`er het og holdent oppdatert fra MS.

 

Mulig jeg var litt hard i mine uttalelser, men jeg synes det han skrev fortjente en lite anmerkning.

 

-Big V-

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...