Gå til innhold

TES: Morrowing lager nv4_disp bluescreen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flere ganger når jeg har startet Morrowind har jeg de siste dagene fått en god gammeldags bluescreen crash på nv4_disp.dll, altså nVidia-driveren når jeg laster inn et savegame.

Jeg er for øyeblikket på versjon 78.11 på Geforce Go 6800 Ultra. Bluescreen kommer ved oppstart akkurat i det den skal vise skjermbildet etter å ha loaded et savegame. Når den først kommer igang går det bra, det er bare når jeg gjør load første gangen. (Tror ikke det skjer om jeg gjør load etter å ha spilt en stund, men det er jeg ikke sikker på.)

Jeg har installert følgende mods: Better heads, Better bodies, og de tre Visual Packs samt Classical Monsters Replacer tror jeg. Nå kan jeg selvsagt ikke huske om jeg fikk bluescreens før jeg la inn disse, men jeg tror ikke det.

Noen som har vært ute for det samme? Dette er litt kjedelig, siden maskinen låser seg og jeg må omstarte manuelt.

Jeg har en konflikt med min VPN-klient også. (Check Point SecureClient.) Etter å ha spilt en stund begynner det å hakke og stopper helt i flere sekunder stadig vekk, og det viser seg at det er SecureClient som går i frø og prøver å gjøre et elelr annet som den ikke klarer mens MW er igang. Nå trenger jeg strengt tatt ikke VPN mens jeg spiller, så jeg kan jo stenge den ned før jeg starter MW, men det blir tungvint og gjør at jeg ikke kan ta en liten runde når jeg har en pause.

Kanskje jeg skal installere MW på nytt og se om det går bedre uten mod'ene. Men det ser jo vakkert ut med dem, da...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk. Men jeg tror jeg skal la det ligge. Grunnen til at jeg bruker 78.11 er at den er sertifisert av Dell, og siden dette er min jobbmaskin prøver jeg å unngå for mange eksperimenter på driversiden.

Og nå skal jeg i alle fall oppgradere til Geforce Go 7800 GTX så snart Dell bare slipper den for oss XPS2-brukere. Så da kan jeg heller se på problemet igjen nå Oblivion kommer. :thumbup:

I mellomtiden skal jeg kose meg med Age of Empires III.

Geir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...