Gå til innhold

Asrock P4V88+ erfaring med overklokking


camxer

Anbefalte innlegg

Denne traaden er for aa vise til folk at Asrock er ikke saa daarlig som de fleste tror...

 

Hovedkortet mitt tok kvelden for en stund siden og i dag endelig har jeg faatt nytt.

Jeg valgte aa kjope Asrock sin P4V88+ pga. jeg hadde ikke mye penger til raadighet.

Hovedkortet som tok kvelden var en msi neo2 865pe, som klarte 3,6 stabilt og 3,8 max med vannkjoling paa min kjaere P4 2,4 C :love:

 

Naar jeg endelig fikk min Asrock P4V88+ som kostet meg 450 kr med frakt var jeg ganske imponert. Siden kortet var saa billig var jeg redd at den var av daarlig kvalitet og sugde i overklokking. Men dette var ikke helt tilfellet :thumbup:

 

Jeg ble positivt overrasket, kortet var faktisk av god kvalitet med en stor passiv kjoleribbe paa northbridge(stor). Det baserer seg paa via sin PT880 chipset som lover bra ytelse, med flere funksjoner.

 

https://prisguiden.no/produkt/26786

 

Naa kommer overklokkingen :innocent:

NB! Jeg satt paa luftkjoling "Heatsink Alpha s478 + Zalman 80*80 vifte"... Hadde ikke lyst aa stresse med vannkjolingen ennaa.

 

Da jeg kom inn i biosen var det ikke saa bra som jeg onsket. Det var ikke mulig aa skifte paa vcore eller skru paa pci lock. Biosen paa hovedkortet mitt er AMI bios version 1.2.

 

Vel jeg ble ikke stoppet av dette og begynte aa overklokke:

FSB paa 233MHz QDR gikk uten problemer/

Men naar jeg gikk over 242 MHz paa FSB skjedde det ingenting :hmm: . Hvis jeg for eksempel satt FSB opp til 267MHz og lagret innstillingene i bios, ble dette etter omstart tilbake paa 242MHz FSB.

 

 

post-49336-1131216944_thumb.jpg

 

 

Det det var litt rart, saa jeg sendte en email til Asrock og forklarte hva som skjer med kortet mitt naar jeg overklokket den til over 242MHz FSB. De sa at dette skyldes at det er ingen Pci lock og hovedkortet setter det ned automatisk...

Det gode nyheten er at de har fikset dette i Bios version 1.4.

 

Uheldigvis har jeg et svidd diskiettstasjon i pc'en og kan ikke update den i dag :(

Skal stjele en fra naboen i morgen ;)

 

Sa min erfaring med dette kortet er at det er av god kvalitet til en liten penge. Ytelsen er bra sammenlignet til mitt forrige 865PE basert kort og overklokkingen blir ogsa bra hvis jeg fikser biosen.

 

Skal update dere i morgen.

 

EDIT:

Glemte det helt ut... er det noen som har samme erfaringer med dette hovedkortet?

Hvis du eier et slikt kort, skriv gjerne litt om overklokkings-resultater og.

 

Dette er et meget bra kort til de som har et socket 478 prosessor og vil ikke investere altfor mye i en sokkel som er ikke produsert lenger. Saa hvis du trenger et s478 hovedkort:

Lop og kjop, det koster bare ca.350kr uten frakt og er verdt hvert eneste krone!

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff... jeg får ikke tak i ny diskiett stasjon og når jeg lager en boot CD henger det seg opp når jeg prøver å flashe.

 

Har noen samme problem at flashingen funker ikke så bra med boot cd? Har prøvd 5 cder samt bios filene lastet ned fra 5 forskjellige plasser. Ingenting hjelper :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Uff... jeg får ikke tak i ny diskiett stasjon og når jeg lager en boot CD henger det seg opp når jeg prøver å flashe.

 

Har noen samme problem at flashingen funker ikke så bra med boot cd? Har prøvd 5 cder samt bios filene lastet ned fra 5 forskjellige plasser. Ingenting hjelper :hmm:

5113764[/snapback]

 

 

Jeg har Asrock 939dual SATA2 og flasher frem og tilbake via CD. Intet problem. Jeg kan lage en boot CD til deg senere.

Lenke til kommentar
Mulig å bruke en minneplugg til BIOS oppgradering?

 

Har forresten bestilt meg dette hovedkortet selv. Venter i spenning på at det skal komme på døra :) 

Har du noen erfaring hvordan det takler minne?  Har 4 stk 512 DDR 400

5199677[/snapback]

 

Tenkte at denne tråden var død, men se her!

Kortet er helt knall, yter veldig bra og uten problemer så langt. Jeg har 4x256MB PC 3200 RAM @ 400MHz og det funker helt fint. Den støtter jo mer enn 2GB uansett så jeg tror at det går bra!

 

Det som var litt plagsomt er at den flash-utilityen henger seg bare opp hvis jeg bruker cd eller flashstick :(

Har ikke skaffet floppy enda... MÅ gjøre det snart.

 

Hvis du lurer på noe er det bare å si ifra

MVH

Camxer

Lenke til kommentar
Har nettopp koblet opp dette hovedkortet.  Problem:  Mitt AGP connect3d 9600 vifteløst vil ikke starte opp.  Kan det være for at den ikke støtter det?  I såfall vilkne gfx kort bruker dere på dette hovedkortet?

5222402[/snapback]

 

Jeg har hatt en connect3d 9600XT 128MB på hovedkortet og det funket helt fint... Er det slikt at du ser ikke noe skjermbilde? Prøv med et annet skjermkort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...